- زیباتن - http://zibatan.ir -

دستور پخت میان وعده رژیمی تُست قارچ

تُست قارچ، یک میان وعده معمولی و جمع و جور به حساب می‌آید. هرچند در رژیم‌های غذایی می‌توان از آن به عنوان یک وعده کامل نیز استفاده نمود. تمامی مواد لازم برای این غذای ساده قارچ گوشتی، سیر، جعفری و کمی چاشنی‌های مجاز می‌باشد.

در ادامه با دستور پخت تُست قارچ با ما همراه باشید.

 

مواد لازم جهت تهیه تُست قارچ

مناسب تعداد: ۲ نفر

قارچ : ۶ عدد

کره : به مقدار لازم

پودر سیر : ۲ قاشق مربا خوری

جعفری خرد شده: به مقدار کافی

نان تُست : به تعداد نفرات

 

دستور پخت تُست قارچ

۱ – ابتدا قارچ‌ها را  بشویید. بسیاری از افراد علاقه دارند تا پوست قارچ را نیز از آن جدا کنند که این امر مشکلی به وجود نخواهد آورد و کاملاً سلیقه ای می‌باشد. برای شستشوی قارچ آنها را در زیر آب سرد بگیرید تا ذرات خاك چسبیده به آن جدا شود و مانند هر گونه میوه ای می توان آن را با محلول ۱% نمک شستشو داد .بیش از یكی دو دقیقه در آب نماند زیرا به سرعت آب را جذب می‌كند .

اگر محل برش در پایه قارچ كمی تغییر رنگ داشت می توان قبل از مصرف برش نازكی از آن را جدا نمود .

670px-Make-Toast-Champignon-Step-1 [1]

 

۲ – سپس قارچ‌ها را به تکه‌های کوچکتری تقسیم نمایید.(سعی کنید تا قارچ‌های شما یکسان باشند زیرا زیبایی ظاهری تُست قارچ، یکی از مهمترین بخش‌های این غذا می‌باشد.)

670px-Make-Toast-Champignon-Step-2 [2]

 

۳ – در این مرحله مقدار مناسبی کره را در داخل تابه قرار دهید. این نکته را به یاد داشته باشید که تمامی قسمت‌های قارچ قرار نیست کامل توی روغن سرخ شوند، بنابراین سعی کنید تا مقدار کمی از کره را در تابه خود قرار دهید.

670px-Make-Toast-Champignon-Step-3 [3]

 

۴ – پس از آنکه مطمئن شدید کره کاملاً ذوب شده است، تکه‌های قارچ را به داخل تابه ریخته و مطمئن شوید تا تمامی آنها در کف تابه قراردارند.

670px-Make-Toast-Champignon-Step-4 [4]

 

۵ – حال بهترین موقع است تا نان های خود را تُست دهید.

670px-Make-Toast-Champignon-Step-5 [5]

 

۶ – قارچ‌ها را تا زمانی که کمی طلایی رنگ شدند، تفت دهید. سپس در شما می‌بایست کمی پودر سیر و سبزی جعفری به قارچ‌ها اضافه کنید. ابتدا به مقدار لازم سبزی جعفری خورد کرده را به داخل تابه ریخته و سپس ۲ قاشق چای خوری پودر سیر بر روی آنها اضافه کنید.

670px-Make-Toast-Champignon-Step-8 [6]

 

۷ – پس از ۱ الی ۲ دقیقه تفت دادن قارچ‌ها، حالا وقت آن رسیده است که فلفل و نمک را بر روی آنها بپاشید.(توجه داشته باشید که هرچه مقدار مصرف نمک شما کمتر باشد، میزان سلامتی شما نیز بیشتر خواهد بود.)

670px-Make-Toast-Champignon-Step-7 [7]

کار تمام است و قارچ‌ها را میتوانید بر روی نان تست شده خود ریخته و از اسنکت تُست قارچ لذت ببرید.

670px-Make-Toast-Champignon-Step-6 [8]

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [9]