- زیباتن - http://zibatan.ir -

دستور پخت یک صبحانه سالم و مقوی برای تمامی اعضای خانواده

تا به حال در مطالب زیادی در وبسایت زیباتن از اهمیت میل کردن حداقل یک عدد تخم مرغ به صورت روزانه ( به خصوص در وعده غذایی صبحانه) صحبت شده است.

همانطور که می‌دانید تخم مرد می‌تواند با غنی کردن بدن از ویتامین ب ۱۲، جلوی بسیاری از بیماری‌ها را گرفته و موجب افزایش ایمنی بدن خواهد شد.

بنابر این تصمیم گرفتیم با دستور پخت یک صبحانه سالم دیگر که جزو اصلی تشکیل دهنده آن تخم مرغ می‌باشد را برای شما انتشار نماییم. صبحانه امروز ما متشکل از انواع مواد غذایی غنی شامل تخم مرغ، سیب زمینی شیرین و سایر اجزاء خواهد بود.

شاید فکر کنید که سیب‌زمینی سرخ کرده همیشه برای بدن مضر باشد. اما باید خدمت شما عرض کنیم که اینگونه نخواهد بود. در واقع شاید نمیدانستین که خوردن سیب‌زمینی به دو صورت سرخ کرده و یا پخته شده در صبح، صبحانه سالم و پرباری را برای شما به ارمغان خواهند آورد. البته ما در این صبحانه سالم به جهت سود رسانی هرچه بیشتر به بدن سعی کرده ایم تا به جای سیب زمینی سفید از سیب زمینی شیرین استفاده نماییم.

صبحانه سالم greatisteggs [1]

 

مواد لازم :

۱ – یک دوم قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۲ – یک تکه بزرگ سیب زمینی شیرین (کاملاً خرد شده)

۳ – یک عدد فلفل قرمز تکه تکه شده

۴ – نمک به مقدار لازم (هرچه کمتر باشد به سلامتی شما ضرر کمتری خواهد رساند)

۵ – یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه جهت طعم دادن به صبحانه ما

۶ – دو عدد پیازچه خورد شده

۷ – یک عدد سیر رنده شده

۸ – دو عدد تخم مرغ

 

 

طرز تهیه صبحانه سالم و غنی امروز:

در این صبحانه تجربه جدیدی از درست کردن یک صبحانه مقوی را پشت سر خواهیم گذاشت. بنابر این جهت سرخ کردن اجزاء از روغن نارگیل استفاده می‌کنیم.

ابتدا روغن نارگیل را کف تابه ریخته و پس از داغ شدن سیب زمینی‌هایی که از قبل به قسمت‌های کوچکی خرد کرده ایم را به داخل تابه میریزیم. معمولاً باید چیزی حدود ۳ الی ۴ دقیقه طول بکشد تا سیب زمینی ها به خوبی سرخ شوند. سمس فلفل قرمز، نمک و همچنین فلفل سیاه را داخل تابه ریخته و در همه جای آن پخش می‌نماییم.

پس از گذشت ۳ دقیقه پیازچه های خرد شده را به همراه سیر رنده شده به داخل تابه ریخته و هم میزنیم. پس از آن که رنگ مواد غذایی موجود در تابه عوض گردید، در انتها نوبت شکاندن تخم مرغ در تابه است و پس از پختن تخم مرغ، صبحانه سالم و سرشار از مواد ویتامینی ما آماده میل کردن است.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [2]