- زیباتن - http://zibatan.ir -

دوری از میکروب‌ و جلوگیری از آلودگی با انجام چند کار ساده

میکروب ها جاندارانی هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند و تقریبا در همه جا، از آب و هوا گرفته تا خاک، روی پوست بدن، و مخاط بدن انسان و جانوران به میزان فراوان وجود دارد. به گونه‌ای که زندگی برای جانوران و گیاهان، بدون وجود میکروب امکان‌پذیر نیست.
در فصل زمستان که همواره با افراد بیمار بسیاری رفت و آمد می‌کنیم، و یا درشرایطی که انواع آلاینده‌های آلوده در آسمان شهر آزاده جولان می‌دهند، جهت دوری از میکروب موجود در بدن آنها و یا متراکم بر روی هوا بایستی یکسری نکات را رعایت کرد تا به آنها دچار نشد. زیبا تر در این مطلب قصد دارد تا تعدادی از این نکات را در خدمت کاربران قرار دهد.

 

نکته اول: اندکی پس از آنکه از کنار یک فرد بیمار می‌آیید دوش بگیرید. اگر شخصی که در کنار او بوده اید  دارای یک بیماری مسری بسیار بد بوده است، حتماً از یک صابون ضد باکتری استفاده نمایید.

دوری از میکروب [1]

نکته دوم: از ظروف غذایی افراد دیگر استفاده نکنید. به هیچ گاه از ظرفی و یا لیوانی که یکی از نزدیکان شما در آن غذا میل کرده و یا آب نوشیده است، استفاده نکنید. زیرا ممکن است او بیمار بوده باشد و از این طریق، میکروب‌های خود را به شما هدیه دهد.

دوری از میکروب [2]

 

نکته سوم: سعی کنید از کسی قلم نگیرید. همواره قلم خود را در جیب خودتان به همراه داشته باشید.

دوری از میکروب [3]

 

نکته چهارم: بعضی اوقات برای دوری از میکروب ها نیاز است که شما دستان خودتان را با دستمال مرطوب تمیز نمایید. به عنوان مثال هنگامی که به یک پمپ بنزین مراجعه کرده اید و یا بقیه پولتان را از یک مغازه دار دریافت می‌کنید. بعد از انجام چنین کارهایی میلیاردها میکروب فعال از طریق اشیاء یا پول‌هایی که به آنها دست زده اید، به بدن شما منتقل شده اند. بهتر است که سریعاً پس از ورود به خودرو خود، دستانتان را با دستمال مرطوب تمیز نمایید. پیشنهاد میشود که همیشه یک بسته دستمال مرطوب در اتومبیل خود داشته باشید.

دوری از میکروب [4]

 

نکته پنجم: دستان خود را جهت دوری از میکروب ها در طول روز و بدون توجه به جا و مکانی که هستید با صابون بشویید. ابتدا دستان خود را با آب ولرم خیس کرده سپس به مقدار لازم به آن صابون بمالید تا کف کند. حداقل برای ۳۰ ثانیه دستان خودتان را به هم بمالید. سپس آب کشی نمایید. در صورتی که دسترسی به آب نداشتید می‌توانید با خود ژل‌های ضد عفونی کننده برده تا به جای آب استفاده نمایید.

دوری از میکروب [5]

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [6]