تناسب اندام و زیبایی

تبلیغات تبلیغات
دویدن

دویدن به روشی اصولی و خستگی ناپذیر

بسیاری از افراد در طول روز به ورزش پیاده روی مشغولند و بسیاری نیز علاقه به دویدن دارند و روزانه مشغول دویدن هستند.اما بسیاری از افراد به دلیل آنکه از خستگی زود و از سرعت پایین دویدن خود می‌ترسند، هیچگاه سمت این ورزش نمی‌روند.
وجود این افکار در ذهن شما، دویدن را از شما دور خواهد کرد.اما بد نیست به آن فکر کنیم که مگر یک دویدن خوب تنها با سرعت زیادتر سنجیده می‌شود؟
وجود این تفکر که دویدن بهتر مساوی با سریعتر دویدن است، تنها به شما احساس دلسردی خواهد داد و نه چیز دیگری.

حرفه ای مشغول به دویدن باشید و از آن لذت ببرید

تحقیقات نشان می‌دهد که پیاده روی مزایای بسیار زیادی را برای سلامت بدن انسان دارد اما دویدن آن هم به طور درست می‌تواند تاثیرات بیشتری را بر بدن یک فرد بگذارد.

به طور کلی می‌توان گفت که شما با پیاده روی صحیح، قابلیت‌های دویدن را در خود می‌پرورانید پس هیچگاه نباید از نحوه آرام دویدن خود ایراد بگیرید چرا که با استفاده از پیاده روی، شما ناخواسته اقدام به پرورش دویدن خود نموده اید.

حتماً متوجه آن شده اید که پس از دویدن یک مسیر، احساس خستگی کرده و به مرور از سرعت شما کاسته می‌شود.شاید به خودتان می‌گویید که هیچگاه یک دونده خوبی نخواهید شد.اما در اصل علم می‌گوید که این کاهش سرعت، پلی به سوی حرفه ای شدن شما می‌باشد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، پژوهش منتشر شده در قسمت علوم پزشکی مجله ورزش، مشخص شده است دوندگانی که در طی دویدن خود وقفه های ۶۰ ثانیه ای را به استراحت میپردازند، دقیقا اندازه کسانی می‌دوند که کل مسیر را به طور یکجا دویده اند.

دویدن

بنابراین می‌توان گفت در بسیاری از مواقع این کاهش سرعت و استراحت در بین دویدن است که عضلات شما را تقویت کرده و به شما کمک خواهد کرد تا استقامت خود را افزایش دهید.

اگر روزی فکر می‌کنید که حوصله دویدن را ندارید، بهتر است که به همان مقدار و یا ۲برابر مسافتی که می‌دوید، به پیاده روی بپردازید.بدون شک در آن بین ترغیب خواهید شد که کمی نیز بدوید. با این کار شما با یک تیر ۲ نشان زده اید.

یک دونده خوب همواره باید این نکته را در نظر داشته باشد که در هنگام دویدن، کمی نیز باید به استراحت پرداخت.این استراحت‌ها درواقع به بدن شما کمک خواهند کرد تا خودش را دریابد و شما نیز از دویدن خود، به جای خستگی لذت ببرید.با تکرار این کار و عادت کردن به استراحت‌های کوتاه در هنگام دویدن، بدون شک سیستم بدنی شما حجم بیشتری از هوا را در خود جای خواهد داد و در نتیجه منجر به افزایش سرعت،قدرت و استقامت شما می‌شود.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت .شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 862
  • نظرات: 0
  • تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۴