مصرف قند

رابطه ی مصرف قند با اضافه وزن چیست ؟

رابطه ی مصرف قند با اضافه وزن چیست ؟

مصرف قند یکی از مهمترین عوامل چاقی در دنیاست . مصرف بیش از اندازه قند تاثیر سوئی بر تناسب اندام شما دارد و باعث می گردد وزن شما به شدت بالا رود.

اگرچه بدن به عنوان یک منبع انرژی به مصرف کربوهیدرات ها نیاز دارد اما چنانچه مقادیر زیادی کالری وارد بدن گردد و نسوزد وزن بسیار بالا خواهد رفت. اگر شما هم مقادیر زیادی قند مصرف کنید قطعا به سختی می توانید وزن خود را در حد ایده آل و متناسب نگه دارید. این مورد نه فقط در بزرگسالان بلکه در کودکان نیز به همین منوال است. چنانچه کودکان نیز مصرف بیش از اندازه قند داشته باشند قند اضافی به صورت چربی در بدن آنها ذخیره خواهد شد. کودکانی که دارای اضافه وزن هستند در آینده نیز دچار مشکلات بیشتری خواهند شد و نسبت به باقی افراد ممکن است به سختی بتوانند وزن خود را در حالت ایده آل نگه دارند از این رو رعایت تغذیه سالم و متعادل نگه داشتن وزن در دوران کودکی بسیار مهم است. همانطور که در بالا نیز ذکر شد قند در حالت عادی ماده مضر و بدی محسوب نمی شود اما در حالت کلی قند دارای مقدار بسیار زیادی انرژی, بدون هیچ ارزش غذایی است. برای مثال یک قوطی ۳۴۰ گرمی نوشابه حدود ۶ قاشق چایخوری قند وارد بدن شما می کند بدون آنکه هیچ ویتامین یا ماده معدنی مفیدی برای بدن شما داشته باشد. در مقابل همین مقدار شیر کم چرب تنها حدود ۲ قاشق چایخوری شکر وارد بدن شما می کند و از طرف دیگر منبعی بسیار غنی برای تامین مواد معدنی لازم برای بدن شماست. اگر شما نوشابه را بر شیر ترجیح می دهید بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید چراکه این ماده غذایی تنها مقادیر بالایی قند وارد بدن شما می کند و علاوه بر آنکه هیچ ماده معدنی مفیدی برای شما ندارد, باعث افزایش خطر برای سلامتی نیز می گردد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,858
  • نظرات: 0