- زیباتن - http://zibatan.ir -

راهکارهای امتحان شده برای سفت شدن سینه ها

راه کارهایی برای سفت سفت شدن سینه ها

سایز و فرم سینه در در طی ادوار گوناگون زندگی متحول می شود . زمان بارداری سینه ها ورم کرده و بزرگ می شود اما بعد از آن با کم شدن وزن و از بین رفتن چربی‌های اضافه سایزشان کم می‌شود و کوچک می شوند. این تحولات در طی عمر ممکن است سبب از بین رفتن امکان ارتجاعی پوست شود و ضعیف شدن بافت و در انتها از بین رفتن رباط محافظ و نگه دارنده سینه ها را در پی داشته باشد. سینه‌ها کانون جذابیت اندام زنان به حساب می آیند. وجود سینه‌های شل امکان دارد به غیر از کاهش اعتماد به نفس زن با کاهش جذابیت اندام او در برابر پارنتر جنسی سبب به صدمات روحی ، مشکلات زناشویی و اختلالات میل جنسی در زن یا همسر او شود.ما در زیباتن [1] در این مقاله راهکارهای امتحان شده برای سفت شدن سینه ها [2] را برایتان آروده ایم. با ما همراه باشید.

دلایل شل شدن سینه

سن دلیل بسیار با اهمیتی برای کم شدن مقاومت بافت سینه است. سایز سینه ربطی به شلی یا مقاومت بافت آن ندارد، بلکه نحوه نگه‌داری این اندام‌ها در همه زندگی بر فرم و جذابیت آن تاثیر گذار است. بررسی های گوناگون نشان داده بانوان زمانی که به انتهای دهه‌ی سی عمر خود می‌رسند، نمادهایی از پیری زودرس با از دست دادن مقاومت پوست بدن در آن ها ظاهر می شود. این رخ داد بالاخص در بافت سینه و در بانوانی که سابقه بارداری داشته‌اند، اتفاق می افتد. بافت سینه با شیردهی بیشتر استحکام خود را از دست می دهد. پس بعد از سپری شدن دوره تغذیه کودک، سینه ها استواری ، مقاومت و فرم شکیل خود را از دست می دهد. اما با اعمال راه کارهایی می توان این فرم را به قبل بازگرداند.
بعضی از بیماری‌ها هم منجر به سستی، کاهش استحکام و افتادگی سینه می شوند. سرطان پستان یا بیماری های تنفسی مثل سل ممکن است با ضعیف شدن زیاد سلول‌ها و فرم ارگان‌های درونی و با کم شدن حمایت سینه سبب به تحول در ظاهر آن شوند. استفاده زیاد از حد نیکوتین، الکل و نوشابه‌های گازدار هم سبب پیری زودرس پوست و ضعیف شدن فرم سلولی آن می شوند ، پس حتما کم کردن استفاده این عوامل آسیب زا سبب بهبود مقاومت و استحکام سینه می شود.
بیشتر اوقات ضعیف شدن بافت سینه به شکل شل شدن آن نمایان می‌شود. شل شدن بافت سینه برآیند عادات نادرست و دقت نداشتن به محارست از مقاومت سینه است. شیوه زندگی غلط در هر زمان از زندگی بانوان بالاخص در دوران بارداری و شیردهی امکان دارد تاثیرات بدی بر بافت‌های اندام ها به ویژه عضو ظریفی مثل سینه ها داشته باشد. فرم اشتباه بدن در وضعیت نشسته، راه رفتن، دویدن و حتی خواب می تواند با وارد شدن فشار زیاد از حد به سینه‌ها سبب از بین رفتن مقاومت عضلانی آن و شل شدن بافت سینه شود. خیلی از عادات طبیعی و کارکردهای فیزیکی در مقاومت سینه اختلال ایجاد می کنند. بعضی از آنها غیر قابل پرهیز می باشند، اما به طور آگاهانه می شود این عادات را کنترل کرد.

راهکارهای امتحان شده برای سفت شدن سینه ها [3]

راهکارهای امتحان شده برای سفت شدن سینه ها

درمان های امتحان شده برای بازگرداندن استحکام سینه‌

مطلوب ترین شیوه جهت بازگرداندن دوباره استحکام سینه‌ به کارگیری درمان های خانگی است. این درمان‌ها و کارکردهای طبیعی هیچ پیامدی را در پی نخواهند داشت و بسیار اثر گذار اند و علاوه بر این کم هزینه تر هم هستند. برخی از این درمان‌های عبارتند از اصلاح وضعیت بدن، تغذیه مناسب، تمرینات منظم سینه، ماساژ روغن زیتون، ماساژ یخ، اسانس‌های گیاهی و روغن های مهم ، ماسک خیار و تخم مرغ و سایر ماسک‌ها که ویژگی استحکام بخشی دارند و برای حفظ مقاومت و استحکام سینه نافع اند که در این مقاله هرکدام از این روش ها را به طور مجزا شرح می دهیم.

-تصحیح وضعیت بدن

نخستین قدم جهت داشتن سینه‌های محکم و شکیل تصحیح وضعیت بدن در شرایط گوناگون است. در هر شرایطی الزامی است از صاف بودن کمر و شانه‌ها چه در حالت ایستاده، نشسته یا راه رفتن اطمینان حاصل کنید. پایین انداختن شانه و خم کردن کمر دلیل مهم شل شدن سینه‌ها هستند. فرم بدن زمان خواب هم خیلی اهمیت دارد.چرا که ادمی اکثر ساعات شبانه‌روز را خواب است. نباید وزن بدن بر سینه‌ها قرار گیرد. تا آن جا که امکان دارد باید به پشت و طوری خوابید که به سینه فشار وارد نشود. الزامی است زمان دویدن یا راه رفتن با پوشیدن دو بند ورزشی یا لباس زیر مناسب از سفت بودن سینه‌ها و حرکت نکردن آن ها اطمینان حاصل کنید.

-خوراک مناسب

خوراک مناسب برای داشتن سینه های محکم و جذاب بسیار مهم است. استفاده پروتئین لازم در مواد خوراکی مصرفی قادر است سبب محکم تر شدن اندام های بدن مانند سینه‌ها شود. مواد غذایی مهم و کاربردی برای بدن مثل ویتامین‌ها، کلسیم و مواد معدنی با استفاده میزان لازم گوجه‌فرنگی، کلم، گل کلم، کلم بروکلی و هویج تا اندازه ای برآورده می‌شود تا سبب به بهبود شادابی پوست شود. کم کردن استفاده نوشیدنی‌های کافئینی و همین طور ترک سیگار و الکل هم در حفظ مقاومت بافت سینه اثر گذار است.

-ورزش

یکی از موثر ترین شیوه ها جهت ارتقای مقاومت بافت سینه، اعمال ورزش‌های مخصوص سینه از اول بلوغ و جوانه زدن سینه است. به طور کلی راحت ترین و پرطرفدارترین ورزش‌های سینه‌ای قادرند به فرم دهی سینه و کم شدن چربی های اضافی که پیرامون قفسه سینه وجود دارند مدد رسانند. تمرین‌های ورزشی روزانه سینه مطلوب ترین درمان جهت پیشگیری از کاهش استحکام سینه است. حرکات ورزشی با دمبل یکی از این ورزش هاست. حرکات دست در ورزش شنا هم به محکم شدن سینه مدد می رساند. ورزش شنا به مدت سی دقیقه تا یک ساعت هرروز به بهبود فرم سینه کمک می‌کند. حرکات ورزشی دست و بازو هم به طور مطلوب بافت و عضلات سینه را تقویت می‌کند. شنای سوئدی یکی از مطلوب ترین ورزش ها جهت بهبود استحکام سینه است. همین طور بلند کردن وزنه هم قادر است سبب تقویت عضلات سینه‌ شود.

-استفاده لباس زیر مناسب

گزینش درست و صحیح نوع و اندازه لباس زیر می‌تواند از ضعیف شدن بافت سینه پیشگیری کند. در بیشتر مواقع استفاده نادرست سینه‌بند دلیل افتادگی سینه است. پس، یکی از تاثیر گذارترین شیوه ها جهت سفت کردن سینه به شکل طبیعی، استفاده لباس زیر مناسب است . استفاده لباس زیر تنگ یا گشاد درست نیست، پس مطمئن شوید که سایز مناسبی از لباس زیر را استفاده می کنید.

-یوگا

بعضی از حرکات یوگا این امکان را دارند که جهت توقف از بین رفتن سفتی سینه در هر سنی کارامد باشند. یوگا به غیر از اینکه به سفت شدن سینه کمک می کند ، قادر است از سلامت همه بدن هم پشتیبانی کند.

راهکارهای امتحان شده برای سفت شدن سینه ها [4]

راهکارهای امتحان شده برای سفت شدن سینه ها

-استفاده زیاد مایعات

با استفاده هر چه بیشتر مایعات و آب در روز می توانید به شادابی و بهبود پوست خود کمک کنید. خاصیت آب در رطوبت رسانی به پوست قادر است سبب بهبود مقاومت، کشش و فرم پوست سینه شود.

-کم کردن چربی بدن

برخی مواقع هم وزین بودن و چربی زیادتر از اندازه ای که در بافت سینه وجود دارد سبب شلی آن می شود که با کم کردن وزن بدن ، آرام آرام پس از چند ماه پوست و بافت سینه این فرصت را می یابد که در شرایطی که استحکام خود را دارد، اندازه اش کوچک شود.سوزاندن چربی ها در کوتاهترین زمان با ۵ راه ساده [5] امکان پذیر است.

-ماساژ سینه

ماساژ سینه می تواند بر سفت شدن بافت سینه اثر گذار باشد. ماساژ سینه با روغن ۲ الی ۳ بار در هفته سبب تقویت ویژگی ارتجاعی پوست و همین طور بهتر شدن مقاومت بافت آن می شود. ماساژ با زیاد شدن جریان خون در سطح پوست و بافت عضلانی به تحریک رشد ماهیچه سینه‌ای و ترمیم آن مدد می رساند و برای کسب فرم زیبای سینه‌ها اثر گذار است. این نکته شایان ذکر است که پیوسته کاری در ماساژ سینه و اعمال درست آن هم برای بدست آوردن برایند مطلوب تر اثر گذار است. ماساژ را باید از پایه سینه‌ها و از بیرون به طرف داخل با حرکت دورانی انجام داد. باید فشار دست زمان ماساژ متوسط باشد. استفاده از روغن یا کرم به راحت تر انجام شدن ماساژ کمک کند. روغن های مناسب ماساژ سینه عبارتند از:
روغن زیتون ،دانه شنبلیله،روغن گیاهی ،کره درخت روغن قلم ،پوست انار،عصاره آلوئه ورا،ماساژ یخ،روغن سویا

-ماسک سینه

تخم مرغ و پیاز: این ماسک خاصیت استحکام بخشی به سینه را دارد. اول سفیده‌ی تخم مرغ را برای رسیدن به فرم خامه‌ای بهم بزنید و بعد آن را بر روی سینه بگذارید. تخم مرغ باید تا تقریبا نیم ساعت تا چهل دقیقه بر سینه باقی بماند. در قسمت بعد پیاز را رنده کنید و آب آن را تفکیک کرده و با یک لیوان آب ترکیب می‌کنید و سینه‌ها را با آن شستشو دهید.
خاک رس: خاک رس دربردارنده سیلیس، آهن، کلسیم، سدیم و پتاسیم است و به مستحکم شدن پوست سینه کمک می‌کند. با گذاشتن خمیر چسبنده‌ی آب و خاک رس بر روی همه نواحی سینه تا جایی که خشک شود به سفت شدن سینه خود کمک کنید.
خیار و زرده تخم مرغ: زرده تخم مرغ شامل میزان زیادی مواد معدنی و مواد مغذی می باشد. این دو ماده قادرند با تغذیه مورد نیاز عضلات زیرین به مستحکم تر شدن بافت کمک کنند. ترکیب پوره خیار، زرده تخم مرغ را به شکل خمیر به مدت نیم ساعت روی سینه بگذارید ، سپس آن را با آب سرد بشویید.
ماست و خیار: اول خیار را رنده کرده آب آن را تفکیک کنید. بعد از آن نصف لیوان ماست را با آب پیاز به آن بیفزایید و آهسته روی سینه بمالید. بعد از مدت نیم ساعت ان را بشویید.
در زیر مطالبی قرار داده شده است که می تواند برای داشتن اندامی زیبا به شما کمک کند :
تناسب اندام با رعایت ۶ عادت روزانه [6]
اندام مناسب با خوردن ۵ ماده غذایی [7]