تناسب اندام و زیبایی

تبلیغات تبلیغات
از بین بردن هوس خوردن

راهکار عملی برای از بین بردن هوس خوردن

کافیست فقط چند ثانیه این تمرین را انجام دهید تا ببینید صد در صد هوس شما برای خوردن یک خوراکی مورد علاقه از بین می رود و در از بین بردن هوس خوردن موفق می شوید.

قبل از اینکه تمرین را انجام بدهید برای موفق شدن در از بین بردن هوس خوردن، ابتدا تمام مراحل زیر را با دقت بخوانید

۱- به غذایی فکر کنید که از آن متنفر هستید. غذایی که حال شما را به هم میزند. (در یکی از همایش های آموزشی من خانومی قسم میخورد عاشق خوردن همه نوع غذایی است، اما در آخر قبول کرد که یک بشقاب موی انسان حال او را به هم میزند.)

۲- سپس از شما میخواهم خیلی واضح تصور کنید یک بشقاب از غذایی که از آن متنفر هستید در مقابل شما قرار دارد. حالا، تصور کنید آن را بو می کشید و سپس، آن غذای تنفر برانگیز را می خورید. در همین حال انگشت شصت و انگشت کوچک خود را به هم بچسبانید.

با جدیت تصور کنید آن غذای تنفر برانگیز را در دهان می گذارید و دو انگشت (انگشت شصت و انگشت کوچک) خود را به هم بچسبانید. همزمان با تصور طعم و بوی آن غذا، دو انگشت را به هم بچسبانید. به حدی که احساس انزجار کامل کنید.

زمانیکه احساس تهوع کردید، دست نگه دارید و انگشتان خود را راحت بگذارید.

۳- سپس از شما می خواهم به غذایی فکر کنید که میخواهید خوردن آن را قطع کنید. زمانیکه به آن غذا فکر میکنید، توجه کنید احساس شما پیرامون یک بشقاب پر از آن غذا چگونه است.

۴- حالا تصویری را که به آن علاقه دارید بزرگ و بزرگتر کنید.

آنقدر آن را بزرگ کنید که از شما هم بزرگتر شود. سپس در ادامه ی بزرگتر کردن آن را نزدیک و نزدیک تر بیاورید. سپس اجازه دهید از شما عبور کند و به سمت دیگر شما برود. (بیشتر افراد میگویند از اینکه تصویر از بدن آن ها عبور کند احساس عجیبی دارند. درست مثل این می دانند که روحی از بدن شما (مانند داستان های هری پاتر) عبور کند.)

۵- آماده اید؟! انگشت شصت و انگشت کوچک خود را به هم بچسبانید و مزه غذایی را به خاطر آورید که از آن متنفر هستید. در همین هنگام تصور کنید در حال خوردن غذای مورد علاقه خود هستید. حالا تصور کنید غذایی که شما دوست دارید با آن غذای تنفر برانگیز مخلوط شده است.

تصور کنید هر دو غذا را با هم میل می کنید. غذایی که دوست دارید و غذایی که از آن متنفر هستید. به تصور خود پیرامون ترکیب و مزه این دو غذا با هم ادامه دهید. به خوردن آن ها درذهن ادامه دهید. همچنان که انگشت شصت و کوچک را به هم فشار میدهید تصور کنید بشقابی بزرگ از آن می بلعید. بیشتر و بیشتر بخورید تا جایی که دیگر نتوانید. سپس توقف کنید.

۶- حالا با فکر کردن به غذایی که دوست داشتید ببینید چقدر در حال حاضر احساس شما به آن تغییر کرده است.

شما میتوانید این فرآیند را تکرار کنید هر چند دفعه که مایل هستید در حدی که در از بین بردن هوس موفق شوید.

شما دیگر برده هوس های خود نخواهید بود!

همچنین در نظر داشته باشید اگر در از بین بردن هوس موفق نشوید و همچنان به چرخه معیوب خوردن و مبارزه با هوس دست و پا بزنید ممکن است به بولیمیا مبتلا شوید.

 

گردآوری توسط تیم اختصاصی زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت .شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , , , , ,
  • نویسنده: زیباتن
  • بازديد: 811
  • نظرات: 0
  • تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۴