راهی موثر برای درمان سرد مزاجی

ID:69661543

راهی موثر برای درمان سرد مزاجی

کافی است یکبار این پرسش را در جمعی مطرح کنید که برای درمان گرم مزاجی یا سرد مزاجی چه راهی را پیشنهاد می دهید . آن موقع است که با سیل پیشنهادات مختلف رو به رو خواهید شد . حتی اگر به چند پزشک نیز مراجعه کنید در صورتی که چکاپ دقیقی صورت نگیرد ممکن است با جواب های متفاوتی رو به رو شوید . اما دلیل چیست ؟ جواب آن است که هرکس باید بسته به طبع خود مورد معاینه قرار گیرد تا داروی مناسب برای وی تجویز شود چراکه افراد دارای طبع های متفاوتی می باشند و ممکن است هر دارو در هرکس نتیجه ای منحصر به فرد ایجاد کند.

چه راه هایی برای درمان سرد مزاجی موثر است ؟

گل سرخ را می توان یکی از درمان های موثر و جادویی برای سرد مزاجی دانست . گل سرخ از دیرباز در طب سنتی کشورهای مختلف و نه فقط ایران برای درمان سرد مزاجی تجویز می شده است . عصاره و اسانس گل سرخ برای گرم مزاجی زنان و درمان ناتوانی جنسی در مردان از دیرباز مورد استفاده بوده است . شاید برایتان جالب باشد که علاوه بر مصرف خوراکی گل سرخ حتی حمام کردن در آبی که عصاره گل سرخ در آن وجود داشته باشد نیز می تواند در درمان سرد مزاجی موثر باشد . در حال حاضر عصاره گل سرخ به صورت صنعتی در بازار موجود است اما توصیه ما این است که آن را به صورت طبیعی مصرف کنید . برای این کار می توانید عصاره گیاه را بگیرید و برگ ها و گلبرگ های آن را خشک کنید . دقت کنید که بهتر است پیش از گنجاندن گل سرخ در برنامه روزانه خود ابتدا با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید .

دیگر موردی که می تواند به درمان سرد مزاجی شما کمک کنید زنجبیل است اما دقت کنید که بر خلاف گل سرخ به هیچ وجه نباید سرخود این ماده غذایی را وارد رژیم خود کنید چراکه به طور حتم پیش از آغاز مصرف طبع شما باید توسط پزشک متخصص مشخص شود . دقت کنید که زنجبیل دارای طبع گرم است و اگر فرد گرم مزاجی بخواهد آن را مصرف کند با عوارضی چون خارش و خشکی و ترک خوردگی پوست مواجه خواهد شد . پس بهتر است پیش از درمان سرد مزاجی با زنجبیل حتما طبع خود را مشخص کنید.

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 412
  • نظرات: 0