راه های عملی برای بلند قد شدن فرزندان شما

بلند قد شدن فرزندان

راه های عملی برای بلند قد شدن فرزندان شما

شاید بتوان گفت هیچ پدر مادری در دنیا وجود ندارد که فرزند کوتاه قد دوست داشته باشد ! بلند قد شدن فرزندان از دیرباز مورد توجه والدین بوده است . در جوامع و ملل نیز قد بلند از معیارهای زیبایی و خوش اندامی و به عنوان سنبل محسوب می شود. مردم ایران با میانگین قد ۱۷۸ سانتی متر در مردان و ۱۶۶ سانتی متر در زنان مردمانی با قد متوسط و مناسب محسوب می شوند. بلندی قد از فاکتورهای زیادی نظیر وراثت و ژن و تغذیه اثر می پذیرد ولی بهتر است بدانید با رعایت چند مورد می توانید به هرچه بلند قد شدن فرزندان خود کمک کنید.

راه هایی مناسب برای بلند قد شدن فرزندان

بدون شک یکی از موثر ترین و اصلی ترین موارد برای رشد مناسب و قد بلند شدن فرزند شما خواب کافی است و پس توجه داشته باشید که از همان زمان کودکی فرزند خود را به خواب کافی و سر وقت عادت دهید.

ورزش نیز یکی از عوامل مهم در تحریک صفحات رشد در کودکان و نوجوانان است, می توانید یک ورزش را به صورت اصولی برای فرزند خود در نظر بگیرید تا به رشد هرچه سریعتر وی کمک کنید.

دقت داشته باشد که هورمون رشد در خواب در همان دو ساعت اول خواب به اوج می رسد پس سعی کنید فرزندتان پیش از خواب غذای سنگین مصرف نکند تا بدن وی برای تولید هورمون رشد در شرایط ایده آل قرار داشته باشد.

حتما شما هم جمله ی معروف بلند قد شدن با مصرف شیر را شنیده اید . نه فقط شیر بلکه همه ی محصولات لبنی به رشد قدی فرزند شما کمک شایانی می کنند پس سعی کنید برای فرزند خود رژیم غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین فراهم کنید.

سعی کنید همه ی مواد را به صورت طبیعی به فرزند خود برسانید نه به صورت مکمل و ویتامین چراکه ارزش غذایی محصولات طبیعی به مراتب از مکمل های غذایی بالاتر است.

در انتها به یاد داشته باشید که نباید انتظاری فراتر از شرایط موجود از فرزند خود داشته باشید و تنها با کمک و راهنمایی به وی یک زندگی خوب را برای وی به ارمغان آورید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 971
  • نظرات: 0