- زیباتن - http://zibatan.ir -

راه کارهایی جهت افزایش متابولیسم و تسریع در کاهش وزن

همانطور که می‌دانید بدن انسان کاملاً انعطاف پذیر است و به اتفاقات پیرامون خود بسیار سریع واکنش نشان می‌دهد.
افرادی که در حال کاهش وزن هستند، همواره به دنبال راه ‌کارهایی جهت افزایش متابولیسم [1] بدن خود نیز می باشند و دوست دارند تا هرچه سریعتر با تحمل سختی های فراوان به وزن دلخواه خود برسند.
مطمئناً در این حالت بدن انسان بر اثر افزایش متابولیسم به طور بسیار شدید، به نحوی شوک شده و به قولی فرد را در امر کاهش وزن، سرد و بی رمق می‌کند.
ما در این مطلب با ارائه راه کارهایی بسیار ساده قصد بر آن داریم علاوه بر تسریع بخشیدن به کاهش وزن شما، موجب افزایش متابولیسم در بدن شما شده و آن را به صورت استانداردی بالا ببریم.در ادامه با ما همراه باشید.

معجزه ای به نام آب

سعی کنید در مواقع گرسنگی شکمتان را با آب پر کنید. آب بهترین مایعی است که هیچ میزان کالری یا چربی را با خود به یدک نمی کشد و ثابت شده است که گرسنگی را نیز برطرف می کند. آب بیشتر باعث بالا بردن متابولیسم می شود که این هم به نوبه ی خود کالری سوزی می کند.محققین مصرف روزی ۸ لیوان آب را توصیه می‌کنند.

مصرف کلسیوم را بیشتر کنید

تحقیقات نشان داده است که در افراد در حال کاهش وزن به وجود آوردن یک شیب افزایشی در مصرف کلسیوم، هورمونی که در بدن منجر به انباشته شدن چربی ها میشود را آزاد کرده و به سوختن هرچه بیشتر چربی ها کمک کند.بنابر این افزایش مصرف لبنیات کم چرب مانند پنیر، ماست و همچنین مصرف ماهی آزاد و جو موجب افزایش کلسیوم و بدن و در نهایت افزایش متابولیسم شما خواهد شد.

مشروبات الکلی را دور بریزید

تحقیقات نشان داده است که مصرف مشروبات الکلی، سیستم سوخت و ساز بدن شما را بر مختل کرده و یک شیب رو به کاهش در متابولیسم بدن شما به وجود می‌آورد.

وعده های غذایی کوتاه و مفید

سعی کنید به جای حجیم و کم کردن تعداد وعده‌های غذایی، آنها را زیاد کرده و بسیار مفیدتر از قبل باشند. درواقع سعی کنید در طول روز در حال میل کردن مواد غذایی سلامت باشید.به طوری که به عنوان عصرانه سعی کنید مواد غذایی مانند پنیر کم چرب، انواع میوه و سبزیجات و یا ماست میل کنید.مصرف این مواد غذایی ذکر شده در طول روز می تواند به متابولیسم بدن شما کمک کند.

استرس و جلوگیری از افزایش متابولیسم

استرس باعث افزایش کورتیزول در بدن می‌شود. کورتیزول هورمونی است که به بدن اعلام می‌کند که در مواقعی که استرس دارید، چربی ها را برای سالم نگاه داشتن خود حفظ نماید.جهت کاهش استرس های موجود در بدن خود می‌توانید از ورزش یوگا و مدیتیشن نیز استفاده نمایید.

نوشابه های گازدار رژیمی را هم کنار بگذارید

اگر چه نوشابه های گازدار رژیمی از کالری کمی برخوردارند، اما برای کسی که می‌خواهد به روند کاهش وزن خود تسریع ببخشد، تمامی این مسائل کوچک نیز باید مهم باشند.بهتر است آب را جایگزین نوشابه‌ های گازدار رژیمی نمایید.

خواب مناسب

حداقل ۷ الی ۸ ساعت خواب شب، یکی از عوامل موثر در افزایش متابولیسم بدن می‌باشد و به طور قابل توجهی در سوزاندن کالری شما را یاری خواهد کرد.

تیم زیباتن امیدوار است که این مطلب مفید واقع بوده باشد و عزیزانی که در حال کاهش وزن می‌باشند، با رعایت این نکات هرچند ساده، به روند این امر تسریع بخشند و همچنین باعث افزایش متابولیسم در بدن خود شوند.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [2]