روش های موثر برای لاغری سریع بلغمی ها

روش های موثر برای لاغری سریع بلغمی ها

لاغری سریع بلغمی ها

روش های موثر برای لاغری سریع بلغمی ها در طب سنتی وجود دارد . این در شرایطی است که خیلی از مردم به آن توجهی نمی کنند . هر شخص پیش از انجام هر کاری برای کاهش وزن اول باید از نوع مزاج خود آگاه شود. چرا که چاقی و لاغری اشخاص با دقت به مزاج آن‌ها نمایان می شود. اشخاص بلغمی هم به خاطر حالات خاص فیزیکی که دارند، فرآیند لاغری در آن‌ها با سایرین فرق دارد. اشخاص بلغمی پوست سفید، موهای کم پشت و بدن چاقی دارند. این اشخاص عاشق استفاده ادویه و شیرینی هستند. آن‌ها مصرف ترشی و غذاهای سرد را دوست ندارند. به این خاطر است که در خطر ابتلا به چاقی قرار دارند . برنامه کاهش وزن این دسته افراد باید با دقت به مزاج آن‌ها باشد.

راه حل های کاهش وزن سریع بلغمی ها

اشخاص بلغمی بدن درشت و چاقی دارند. به این خاطر کاهش وزن آن‌ها دشوار تر از اشخاص غیربلغمی می باشد. بر اساس دیدگاه طب سنتی بدن این دسته از افراد رطوبت زیادی دارد. بلغمی‌ها مواد خوراکی سرد مانند میوه و سبزیجات را زیاد دوست ندارند و مواد خوراکی حیوانی مانند، گوشت را بیشتر دوست دارند.
حتی در صورتی یک انسان بلغمی مواد خوراکی سرد هم استفاده کند، بدن وی توانایی پذیرش این مواد غذایی را ندارد. تکرر ادرار، سردی و رطوبت بدن به علت استفاده مواد غذایی سرد در افراد بلغمی ایجاد می شود. به این خاطر این افراد برنامه غذایی ویژه ای احتیاج دارند.

روش های موثر برای لاغری سریع بلغمی ها

روش های موثر برای لاغری سریع بلغمی ها

در این بخش ما در زیباتن رژیم غذایی برای بلغمی ها را قرار داده ایم:
برای لاغری سریع بلغمی ها تنها لازم است که ادویه هایی مانند دارچین، زنجبیل، نعنا به طور کلی ادویه هایی که طبع آن ها گرم است را در فنجان چای یا قهوه ی خود بریزید.این کار، سبب بهبود روند هضم غذا می شود. غذای بلغمی ها را با ادویه طعم دار کنید. این افراد باید آرام آرام غذای خود را بجوند، این کار به بهبود هضم کمک می کند. سبزیجاتی که طبع آن ها گرم است را به غذای بلغمی ها اضافه کنید.
سبزیجاتی مانند: ریحان، کرفس، ترخون. زردچوبه به چربی سوزی کمک کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. دارچین هم سبب کم شدن اشتها می شود. این امکان برای بلغمی ها وجود دارد که دارچین را با چای مصرف کنند و یا به عنوان ادویه به غذاهای خود بیافزایند. دو وعده غذا در طی روز به بلغمی ها پیشنهاد می شود.استفاده این روش های گیاهی برای درمان کمردرد هم موثر اند.
زنجبیل هم مزیت چربی سوزی دارد و می شود آن را با چای یا غذا و سالاد استفاده کرد.
رزماری سبب افزایس متابولیسم بدن می شود و به هضم غذا کمک می کند پس امکان کاهش وزن را هم فراهم می کند.
هل هم برای لاغری اثر گذار است و این امکان برای بلغمی وجود دارد که آن را به مواد خوراکی خود بیافزایند.
زیره ی سیاه هم برای چربی سوزی موثر است و سبب لاغری سریع بلغمی ها می شود. این امکان برای بلغمی ها وجود دارد که زیره را به غذای خود بیافزایند.

استفاده چربی‌های سالم و ورزش برای افراد بلغمی

یکی از شیوه های لاغری سریع بلغمی ها استفاده چربی‌های سالم می باشد. به خاطر طبع سرد، این اشخاص به استفاده چربی احتیاج دارند. اما خوب است که از استفاده چربی‌های حیوانی اجتناب کنید. همین طور الزامی است این اشخاص ورزش را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهند. بهترین ورزش‌ برای بلغمی‌ها، حرکات ویژه شکم مانند دراز و نشست، پیاده‌روی و ورزش‌های کششی است. این ورزش‌ها از جمع شدن چربی در بخش های خاص بدن مانند شکم، پهلو و ران پیشگیری می‌کنند.
برآورده کردن آب مورد نیاز بدن افراد بلغمی
بدن افراد بلغمی هم مانند همه افراد آب احتیاج دارد. اما این اشخاص در وقت تشنگی باید تنها آب استفاده کنند. در صورتی که بلغمی‌ها جهت برآروده کردن آب بدن خود میل به استفاده نوشابه و آب‌میوه‌های صنعتی دارند. اما استفاده این سبک نوشیدنی‌ها نه فقط آب مورد نیاز بدنشان را برآورده نمی‌کند، بلکه سبب چاقی در آن‌ها هم می‌شود. یک پیشنهاد مهم جهت لاغری سریع در بلغمی ها اجتناب از استفاده سبزیجات پرآب مانند کاهو و سبزی است. استفاده بیش از اندازه این مواد خوراکی سبب زیاد شدن دفعات ادرار و دفع آب بدن می‌شود.

غذاهای زیان آور برای بلغمی ها

افرادی که بلغمی هستند، باید از استفاده بیش از اندازه بعضی از مواد خوراکی اجتناب کنند. این مواد خوراکی عبارتند از: میوه‌ی‌ترش و کال، نارنگی، کیوی، خیارپوست کنده، لیمو شیرین، سوپ جو با زنجبیل و روغن نباتی، کره گیاهی، نوشابه، برنج، غذاهای لبنیات، سرکه، گوشت سفید، چای، قهوه، نسکافه، ترشی و لیته، شور، سیب زمینی، عدس، قارچ، گوشت گاو و گوساله، سوسیس و کالباس و فست‌فودها.

پیشنهاد های طب سنتی جهت لاغری موضعی بلغمی‌ها

طب سنتی برای اشخاص با مزاج بلغمی پیشنهاد های خوبی دارد. این اشخاص برای کاهش وزن نباید وعده‌های غذایی مانند شام را کنار بگذارند. همچنین استفاده نکردن برخی مواد غذایی مانند گوشت، سبزیجات و میوه‌ هم به بدن آن‌ها صدمه می زند. مواد غذایی که در طب سنتی به این دسته از افراد پیشنهاد شده است، عبارتند از : سبزیجاتی مانند کرفس، نعناع، ریحان، جعفری، ترخون و مرزه، کلم، مارچوبه، نخود، گردو هندی، قدومه شیرازی، کدو حلوایی، لیموترش و گندم. لاغری سریع بلغمی ها با استفاده گوشت شتر، گوسفند، کبوتر، سار و گنجشک کامل می‌شود. بلغمی ها نباید استفاده ادویه‌جاتی مانند هل، دارچین، زنجبیل، زیره، زعفران، زنیان، سیر، موسیر و خردل را از یاد ببرند.

دمنوش های افراد بلغمی

رژیم لاغری سریع بلغمی ها هم مانند دیگر افراد با استفاده بعضی از دمنوش‌ها کامل می شود. دمنوش‌هایی مانند چای ترش سبب بالا رفتن متابولیسم بدن تمامی افراد سردمزاج و گرم‌مزاج می‌شود. این گیاه حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان می باشد که برای چربی‌سوزی بدن مفید است.
در این بخش دمنوش هایی را آورده ایم که برای بلغمی مزاج ها کاربرد دارد و در روند لاغری سریع بلغمی ها موثر و مفید است.

-چای سیاه: بررسی مشخص کرده است که چای سیاه برای کاهش وزن بسیار مفید است.
برای استفاده چای سیاه آب سرد را داخل کتری ریخته و صبر کنید تا گرم شود. یک قاشق چای خوری از برگ چای سیاه را درون قوری ریخته و یک لیوان آب داغ را به آن اضافه کنید و تقریبا پنج دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.حال آن را استفاده کنید.
-چای نعنا
-چایِ گیاهیِ میوه ای: این امکان برای شما وجود دارد که دمنوش چای و میوه را با میوه هایی که در اینجا به شما گفته می شود تهیه کنید: انبه، توت یا گیلاس.
برای استفاده دمنوش توت فرنگی: ۲۰ گرم برگ توت فرنگی را در نیم لیتر آب ریخته و صبر کنید تا بجوشد. و سپس آن را صاف کرده و میل کنید.

روش های موثر برای لاغری سریع بلغمی ها

روش های موثر برای لاغری سریع بلغمی ها

سایر شیوه های لاغری سریع افراد بلغمی

افراد بلغمی که می خواهند در زمان کوتاهی لاغر شوند، باید رژیم بلغمی را رعایت کنند.
-استخر و شنا سبب زیاد شدن وزن در افراد بلغمی می‌شود. پس یک پیشنهاد مهم برای این اشخاص، استفاده سونای خشک است.
-خواب وقت سحر سبب زیاد شدن وزن بلغمی‌ها می‌شود. اشخاص بلغمی مزاج باید در ساعات نخستین شب بخوابند و صبح زود، پیش از طلوع آفتاب از خواب برخیزند.
-هضم وعده‌ی غذایی ناهار در بلغمی‌ها به سهولت انجام نمی‌شود. پس خوب است استفاده غذا در وعده ناهار کمتر باشد و یا کلا این وعده کنار گذاشته کنند. ترک ناهار سبب کم شدن سودا در افراد بلغمی می‌شود. پس به لاغری آن‌ها کمک می‌کند. اما باید وعده‌ی عصرانه را به جای آن استفاده کنند.
-برای لاغری سریع بلغمی ها الزامی است صبحانه به طور کامل استفاده شود. شام هم باید در ساعات نخستین شب و یا در زمان غروب استفاده شود.

پیشنهادات ما برای بلغمی ها

غذا هایی که سرد مزاج هستند را استفاده نکنید به این معنی که استفاده گوشت گاو و گوساله را به حداقل برسانید چرا که مزاج سردی دارند.
گوشت گوسفند یا گوشت بوقلمون که طبع گرمی دارند استفاده کنید. استفاده عدسی و قارچ و سیب زمینی را کاهش دهید.
از ادویه هایی که طبع گرمی دارند استفاده کنید. این ادویه ها عبارتند از : زعفران، دارچین، هل، نعنا، ریحان، کرفس، ترخون.
دمنوش و شربت هایی که طبع گرم دارند برای بلغمی ها بسیار مفید هستند.
در این مقاله ما راه های لاغری سریع برای بلغمی ها را توضیح دادیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لاغری از مطالب زیر استفاده کنید.
چه ورزش هایی باعث لاغری می شوند؟
مهمترین قدم قبل از تلاش برای لاغری

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها:
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 4,016
  • نظرات: 0