تناسب اندام و زیبایی

تبلیغات تبلیغات
سفت کردن باسن

سفت کردن باسن با چند دقیقه تمرین در روز

یکی از اعضای بدن که همواره زیبایی آن برای بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است، عضلات باسن است. همانطور که می‌دانید ران و باسن دو عضو بدن می‌باشند که انبار خوبی برای تجمع چربی‌ها می‌باشند. در صورتی که فرد دارای تحرک کافی، خورد و خوراک مناسب و سبک زندگی سالمی نباشند، نخستین مکان‌هایی که چربی ها برای تجمع انتخاب می‌کنند باسن است. بنابراین می‌توان اهمیت سفت کردن باسن را در زیبایی کلی فرم بدن درک نمود.

در این مطلب قصد معرفی ۲ حرکت بسیار مفید برای سفت کردن باسن را در نظر گرفته ایم که امیدواریم مفید واقع شوند.

 

۱ – اسکات و سفت کردن باسن

انجام اسکات یک ورزش بزرگ نه تنها برای باسن بلکه برای کمک به ساختار کلی پایین تنه نیز می‌باشد.
برای انجام این کار ابتدا بایستید. سپس پاهای خود را به اندازه عرض شانه ها از هم جدا نمایید. باید پاهای شما به سمت جلو باشند. سپس ماهیچه های شکم خود را سفت نمایید.
کف دستان خود را به همدیگر بچسبانید و آنها را به موازنه قفسه سینه خود قرار دهید، البته دستانتان نباید با قفسه سینه شما متصل شوند. زانوهای خود را خم کرده و حالت نشستن را به خود بگیرید.
(در این حرکت برای تاثیر حداکثری باید بدن خود را رو به پایین بیاورید و نه رو به جلو)
در حالت پایین چند ثانیه مکث کرده و باسن خود را کمی رو به عقب فشار دهید.سپس دوباره باستید. این عمل را برای چند دقیقه تمرین کنید. این حرکت علاوه بر سفت کردن باسن، به تمام عضلات پایین تنه نیز سود می‌رساند.

 

۲ – حرکت ترکیبی پل

این ورزش نه تنها به سفت کردن باسن کمک می‌کند، بلکه عضلات پشت پا و کمر را نیز تقویت می‌نماید.

برای انجام این حرکت ابتدا بر روی کمر بخوابید. دستهای خود را به موازات بدن خود بر روی زمین قرار دهید. سپس با فشار آوردن بر روی باسن خود، آن را به سمت بالا بکشید. چند ثانیه مکث کرده و سپس به حالت اولیه بازگردید.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت .شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 584
  • نظرات: 0
  • تاریخ: ۶ دی ۱۳۹۴