شستن دهان بعد از نوشیدن نوشابه

شستن دهان بعد از نوشیدن نوشابه را فراموش نکنید !

شستن دهان بعد از نوشیدن نوشابه را فراموش نکنید !

شستن دهان بعد از نوشیدن نوشابه بسیار مهم است . نوشابه یکی از مضرترین مواد غذایی برای سلامت دندان هاست. استفاده از نوشابه های گازدار موجب ایجاد محیط اسیدی در دهان و تخریب ساختمان دندان ها می شود. لذا شستشوی دندان بعد از مصرف نوشابه کاملا ضروری است. افرادی که نوشابه های گازدار و نوشابه های انرژی زا مصرف می کنند دندان هایشان با سرعت بیشتری در معرض فرسایش قرار دارد.

بعد از مصرف نوشابه دندان ها سریعتر تغییر رنگ می دهند و سریعتر پوسیده می شوند. سرعت فرسایش دندان ها بالاتر می رود و سلامت دندان مورد تهدید قرار می گیرد. اسیدهای موجود در نوشابه برای دندان ها خطرناک هستند و عمر آنها را کاهش می دهند و باعث می گردند مواردی مانند ترک خوردگی سریعتر در دندان ها رخ دهد. یکی از مواد تشکیل دهنده ی نوشابه اسید فسفریک است . دندان پزشکان از این ماده به عنوان یک سمباده برای ناهموار کردن دندان استفاده می کنند. قند موجود در نوشابه ها نیز عاملی دیگر برای فرسودگی دندان هاست . بهتر است به جای استفاده از نوشابه از نوشیدنی های مفید استفاده کرد . می توان در هنگام صرف غذا از آبمیوه های طبیعی و یا دوغ استفاده کرد. چنانچه ناچار هستید تا از نوشابه های استفاده کنید بهتر است از انواع رژیمی و بدون قند استفاده کنید تا از این طریق صدمه ی کمتری به سلامت دندان های خود وارد کنید. هربار که شما نوشابه مصرف می کنید و دهان خود را نمی شویید, دندان ها را یک قدم به پوسیدگی نزدیک تر خواهید کرد. پس بعد از هربار استفاده از نوشابه دهان خود را به خوبی بشویید تا مواد بر دندان های شما باقی نمانند . اسید موجود در نوشابه بر دندان های شما نشسته و کم کم شروع به فرسودن دندان می کند.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,155
  • نظرات: 0