- زیباتن - http://zibatan.ir -

شکم برآمده بسیار خطرناک و کشنده است

بسیاری از ما دارای وزن مناسبی هستیم اما هنگامی که به اندام خود می نگریم، شکم برآمده [1] ما بیشتر از هر چیزی به چشم میخورد اما دوست نداریم که قبول کنیم که این وضع غیر طبیعی است و باید از شر آن خلاص شویم و به نوعی خودمان را توجیه میکنیم. اما بد نیست بدانیم که این شکم برآمده چقدر می‌تواند بیشتر از آن چیزی که فکرش را میکنیم مهم باشد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که حتی دارای وزن طبیعی هستند اما چربی‌ها به دور کمر آنها انباشته شده است و به اصطلاح شکم برآمده ای دارند بیشتر از افراد چاقی که چربی ها به دور ران و باسن آنها متمرکز شده است خطر مرگ را حس می‌کنند.

بر اساس این تحقیقات که در دانشگده پزشکی دانشگاه مرکزی واشنگتن سنت لوئیس به دست آمده است، بیمارانی که شاخص توده بدن، قد و وزن آنها در شرایط استانداردی به سر می‌برد اما دارای شکم برآمده ای می‌ باشند، بر اثر انباشته شدن غیر طبیعی توده چربی ها، خطرات زیادی را یدک می‌کشند.

در واقع داشتن یک شکم برآمده در طول مدت طولانی  می‌تواند نگران کننده تر از چربی‌های اطراف باسن و ران باشد چرا که سوزاندنش نیز به مراتب سخت تر و طولانی تر خواهد بود.

عوامل افزایش خطر در مردان، دور کمر بزرگتر از ۴۰ اینچ و این اندازه برای زنان ۳۵ اینچ می‌ باشد. این درحالی است که پزشکان در درجه اول معیار سلامت را شاخص توده بدن موجود در دور کمر می‌دانند و سپس این اضافه وزن می‌ باشد که خود را به عنوان مشخصه ای تعیین می کند.

در ادامه این مطالعات، محققان با مطالعه ای که بر روی ۱۵ هزار مرد و زن با شاخص توده بدن مختلف اما وزن مناسب داشته اند، دریافته اند که بیش از ۳۲۰۰ نفر آنها پس از ۱۴ سال درگذشته اند.

بنابراین چربی های در اطراف شکم که به اصطلاح شکم برآمده ای را برای شما می‌سازند، بسیار خطرناک تر از آنچه که تا کنون فکر می‌کردید هستند. بیماری هایی نظیر دیابت و انواع بیماری‌های قلبی و عروقی از پیامد‌های چربی‌های انباشته شده در اطراف شکم می‌باشند.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [2]