صبحانه افراد دیابتی

صبحانه افراد دیابتی ! بایدها و نبایدها

دیابت نوع ۲ که به دیابت بزرگسالان نیز معروف است، نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است که با بالا بودن گلوکز خون در شرایط مقاومت در مقابل انسولین و کمبود نسبی انسولین شناسایی می‌شود.

صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است. به خصوص اگر شما دارای بیماری دیابت از نوع ۲ باشید. تامین بخش عظیمی از انرژی مورد نیاز بدن یک فرد دیابتی در طول روز، از وعده‌ی غذایی صبحانه تأمین می‌شود به همین خاطر صبحانه افراد دیابتی باید با حداکثر حساسیت فراهم و میل شود.این را به خاطر داشته باشید که در صبح، ساعات زیادی است که شما چیزی میل نکرده اید و بدن شما به سوخت نیاز دارد. اگر شما این سوخت را به آن نرسانید آن از قند خون ذخیره شده در بدن شما استفاده خواهد کرد که این امر منجر به قند خون بسیار بالا می‌شود.یک وعده صبحانه سالم بسیار مهم است چرا که موجب کنترل وزن و دیابت شما خواهد شد. توجه داشته باشید که صبحانه سلامت، با حفظ متابولیسم بدن شما، یک نرخ ثابتی از سوخت و ساز را در طول روز برای شما به همراه خواهد آورد.در این بین بسیار مهم است که صبحانه افراد دیابتی عاری از هرگونه اشتباه باشد و به سالم ترین شکل ممکن میل شود. زیباتن در این مطلب قصد دارد تا ارائه نکات کلیدی، به اشتباهاتی که در صبحانه افراد دیابتی ممکن است به ضرر آنها تمام شود، پایان بخشد.

 

هیچگاه شکر زیاد مصرف نکنید

شکر زیاد ممکن است موجب افزایش اشتهای شما شود، اما در صبحانه افراد دیابتی به عنوان یک سم شناخته می‌شود. باید سعی شود تا به کمترین مقدار لازم از شکر استفاده کرده تا با ورود مقدار زیادی شکر به بدن خود، دیابت خود را در معرض خطر قرار ندهید.

 

خوردن فیبر را فراموش نکنید

صبحانه افراد دیابتی یک وعده شگفت انگیز برای این افراد خواهد بود. چرا که آنها این فرصت را خواهند داشت تا با خوردن مواد غذایی دارای فیبر، انرژی بدن خود را بدون نیاز به خوردن مواد غذایی خطرناکی مانند شیرینیجات، تامین نمایند.

 

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات منابع بزرگی از کربوهیدرات‌ها هستند که از همین امروز صبح می‌توانند تشکیل دهنده مواد غذایی صبحانه افراد دیابتی شوند. کربوهیدرات‌ها نیز همانند فیبرها قادر به تامین انرژی مورد نیاز بدن خواهند بود.

 

صبحانه افراد دیابتی باید عاری از گوشت و سایر فرآورده های گوشتی باشد

این تنها خوراکی های شیرین نیست که افراد دیابتی از خوردن آنها باید بپرهیزند. بیکن، سوسیس و ژانبون نیز جزو این دسته از مواد غذایی هستند چرا که پروتئین‌های مفیدی به بدن شما وارد نمیکنند و تنها میزان زیادی کالری را به شما اهدا خواهند کرد. بنابر این باید صبحانه افراد دیابتی که با مشکلاتی در متابولیسم بدن خود دست و پنجه نرم می‌کنند، باید عاری از هرگونه مواد غذایی ناسالم باشد.

 

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 182
  • نظرات: 0