- زیباتن - http://zibatan.ir -

صبحانه کامل باید شامل چه مواد غذایی باشد ؟

صبحانه کامل باید شامل چه مواد غذایی باشد ؟

قطعا همه شما در مورد فواید صبحانه شنیده اید اما صبحانه کامل باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ صبحانه باعث ایجاد تفکر خلاق و تمرکز بیشتر در طول روز در افراد می شود. جالب است که والدین به فرزندان خود توصیه می کنند که برای تمرکز و یادگیری بیشتر در مدرسه حتما صبحانه ای مقوی بخورند اما خودشان دلایل زیادی برای توجیه صبحانه نخوردن خود می کنند ! تحقیقات نشان داده است که معمولا کارکنانی که صبحانه ای مقوی مصرف می کنند بازده بیشتری نسبت به باقی کارکنان دارند. صبحانه باعث جلوگیری از افت قند خون می شود و این قند همان قندی است که مسئولیت تامین انرژی و افزایش تمرکز را بر عهده دارد. پس اگر می خواهید در طول روز شاداب و سرحال به فعالیت بپردازید وعده صبحانه را هیچگاه فراموش نکنید.

صبحانه کامل [1]

صبحانه کامل شامل چه موادی است ؟

نان

نان یکی از اجزای مهم و اصلی صبحانه است که وظیفه تامین کربوهیدرات را بر عهده دارد. سعی کنید از نان گرم و تازه استفاده کنید. بهترین نان ها برای صبحانه نان سنگک سبوس دار و نان های تیره فانتزی هستند.

تخم مرغ

تخم مرغ یک منبع مقوی از پروتئین است که به افزایش انرژی شما در طول روز کمک می کند. تخم مرغ را معمولا آب پز, نیمروز, املت و یا به صورت عسلی مصرف می کنند. بهتر است کسانی همچون کودکان و سالمندان و بیماران که سیستم ایمنی ضعیفی دارند از مصرف تخم مرغ عسلی پرهیز کنند زیرا در این حالت امکان بروز بیماری های میکروبی وجود دارد.

میوه ها و سبزیجات

مصرف میوه و سبزی به تامین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک می کند. متاسفانه به مصرف سبزیجات در وعده صبحانه اهمیت کمی داده می شود در صورتی که مصرف اقلامی مانند هویج و گوجه فرنگی می تواند به جذب بیشتر آهن در طول روز کمک کند. بهترین میوه ها برای وعده صبحانه سیب و آب پرتقال هستند. این دو میوه به دلیل داشتن فیبر و ویتامین سی باعث جذب ویتامین های ضروری برای فعالیت روزانه می شوند. برای داشتن صبحانه کامل مصرف میوه و سبزی را فراموش نکنید

پنیر

پنیر سرشار از پوتئین است ولی دقت داشته باشید که حتما از پنیر بی نمک یا کم نمک استفاده کنید.

شیر و کره

امروزه دیگر همه اهمیت مصرف روزانه شیر را می دانند. شیر با کلسیم سرشار مهم ترین منبع برای رشد کودکان و نوجوانان است . پس حتما این ماده مهم غذایی را در برنامه روزانه فرزندتان بگنجانید. کره نیز یک منبع سرشار از کالری است که می تواند به بهبود اشتهای کودکان کمک کند . از طرفی کره می تواند کلسترول خون را افزایش دهد بنابراین افرادی که محدودیت مصرف چربی دارند باید در مصرف آن دقت کنند.

گردآوری : http://zibatan.ir