ضد آفتاب مناسب را با این قوانین جدید انتخاب کنید

اگر از قوانینی که FDA برای تولیدکنندگان ضد آفتاب ها تعیین کرده است، اطلاع داشته باشید خودتان به راحتی میتوانید از روی اطلاعات درج شده بر روی تیوب ضد آفتاب، ضد آفتاب مناسب خود را انتخاب نمایید. در مقاله ی زیر که یک ترجمه از تیم زیباتن مربوط به یکی از منابع معتبر آمریکا در این زمینه می باشد، ما این اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

زیباتن: اداره غذا و داروی ایالات متحده گفت به برچسبهای جدید برای کرم های ضد آفتاب برای شناختن محصولاتی که در کاهش ابتلا به سرطان پوست ، پیری زودرس و کمک برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بهترین می باشند نیاز خواهد داشت. تحت قانون جدید، کرمهای ضد افتابی که که در مقابل هر دو اشعه ماورا بنفش A (UVA) و اشعه ماورابنفش B (UVB) محافظت میکنند میتوانند برچسب “طیف وسیع” داشته باشند. FDA توضیح میدهد که اشعه های UVB و UVA هردو میتوانند سبب آفتاب سوختگی، سرطان پوست و پیری زودهنگام پوست بشوند و اشعه های UVB منبع اصلی آفتاب سوختگی هستند. به این ترتیب این قانون میتواند برای انتخاب ضد آفتاب مناسب به کمک خریداران بیاید

قانون جدید همچنین کرم های ضد افتاب را موظف به داشتن فاکتور محافظت از افتاب (SPF) حداقل ۱۵ و در غیر اینصورت انها نمیتوانند ادعا کنند که کرم های انها در جلوگیری از آفتاب سوختگی، کاهش پیری زودهنگام و سرطان پوست میتواند موثر باشد. کرم های ضد افتابی که در تست جدید محافظت طیف وسیع موفق شده و همینطور دارای SPF 15 و یا بیشتر هستند برای اولین بار می توانند برای راهنمایی خریدارانشان برای انتخاب یک ضد آفتاب مناسب جمله  “استفاده مستقیم این محصول، خطر پیری زودهنگام و سرطان پوست زمانی که با استفاده دیگر اندازه های محافظت از افتاب همراه باشد را کاهش میدهد.” را بر روی محصول درج کنند. دکتر woodcock مدیر مرکز ارزیابی داروها در FDA ، این جمله را در کنفرانس خبری اخیر اعلام کرد. او همچنان ذکر کرد که این برچسب جدید تا تابستان آینده بر روی محصولات درج نخواهد شد.

مطابق با مقررات جدید، کرم های ضدافتاب با SPF 2 تا ۱۴ میتوانند برچسب “طیف وسیع” را داشته باشند ولی فقط ان محصولات طیف وسیع با SPF 15 و یا بیشتر میتوانند ادعا کنند که آنها خطر سرطان پوست و پیری زودرس را کاهش میدهند تا مصرف کننده را در انتخاب ضد آفتاب مناسب سردرگم نکنند. هر کرم ضدافتابی که طیف وسیع نمیباشد و یا کرم ضدافتاب طیف وسیع با SPF 2 تا ۱۴ باشد باید هشداری مبنی براینکه این محصول برای جلوگیری از سرطان پوست و یا پیری زودرس اثبات شده نیست را بر روی خود داشته باشد. بنا به گفته woodcock ، برچسبهای کرم ضد افتاب “قسمت حقایق دارو” خواهند داشت و انها دیگر نمیتوانند “مسدود کننده افتاب” نامیده شوند زیرا ما نمیخواهیم این گمان را القا کنیم که محافظت کامل فراهم شده است.. او همچنین گفته است که کرم های ضد افتاب دیگر نمیتوانند بدون موافقت واجازه ادعا کنند که آنها برای بیش از ۲ ساعت از پوست محافظت میکنند. این محصولات همچنین نمیتوانند ادعا کنند که  ضد اب و یا ضد عرق میباشند. آنها فقط میتوانند ادعا کنند که پایدار در برابر آب برای ۴۰ تا ۸۰ دقیقه میباشند و مقدار زمانی که محصول بطور موثر بر روی پوست باقی میماند باید برروی محصول درج گردد تا خریدار بتواند ضد آفتاب مناسب خود را انتخاب کند.

یک متخصص این حرکت FDA را تحسین کرد و بنا به گفته او:

“مشتریان برای انتخاب یک ضدافتاب مناسب و موثر نیاز به راهنمایی ساده و کاربرپسند دارند. این راهنمای جدید کار را برای متخصصین پوست برای معرفی کرم های ضدافتاب و همینطور برای مشتریان در انتخاب یک ضدافتاب مناسب برای محافظت از پوست آسانتر میکند. این راهنمای جدید یک قدم بزرگ در یک مسیر صحیح برای کمک بهتر در محافظت امریکایی ها در برابر خطر افتاب سوختگی و کمک به آنها در کاهش خطر سرطان پوست و انتخاب ضد آفتاب مناسب در دوره زندگیشان میباشد.”

FDA همچنین قصد پیشنهاد قانون دیگری را که حد نهایی مقدار SPF بر روی برچسبهای کرم ضدافتاب بیشتر از ۵۰ نباشد را اعلام کند. دلیل این امر این است که SPF بالای ۵۰ هیچگونه محافظت بهتری نسبت به SPF50 نشان نداده است. او همچنین از مردم خواسته است تا نظرات خود را درباره تاثیر و امنیت اسپری های ضدافتاب ارائه کتتد تا بتواند هشدارهای لازم را که ممکن است بر روی برچسب اینگونه محصولات درج کند را پیشنهاد نماید. و در نهایت FDA در حال شروع جستجو و تجزیه و تحلیل کردن سلامت و امنیت مواد تشکیل دهنده داخل کرمهای ضدافتاب میباشد تا مردم بتوانند ضد آفتاب مناسب خود را به سرعت انتخاب نمایند.

انجمن سرطان امریکا، سرطان پوست را رایجترین نوع سرطان میداند. بیشتر از ۲ میلیون مورد سرطان غیر توموری و نزدیک به ۷۰۰۰۰ مورد تومور سیاه رنگ قشر عمیق پوست که خطرناکترین نوع سرطان پوست میباشد هرساله در امریکا تشخیص داده میشوند. بنا به گفته این انجمن، سرطان سلول بازال و سلول سنگفرشی بعنوان سرطان غیر توموری طبقه بندی میشوند و معمولا در سلولهای بازال و یا سنگفرشی شروع میشوند که در بخش خارجی پوست میتواند یافت شود و یا سطح داخلی و خارجی بدن را میپوشاند. سرطان سلول بازال و سلول سنگفرشی اگر بموقع شناسایی شوند قابل علاج میباشند. یکی از راه های پیشگیری از سرطان پوست انتخاب ضد آفتاب مناسب است.

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , , , , , ,
  • نویسنده: زیباتن
  • بازديد: 714
  • نظرات: 0