تناسب اندام و زیبایی

تبلیغات تبلیغات
پلوی پرتقالی

طرز تهیه پلوی پرتقالی خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه پلوی پرتقالی خوشمزه و رژیمی

پلوی پرتقالی یک غذای خوشمزه و رژیمی است که می تواند برای بیماران فشار خونی مورد استفاده قرار گیرد. تهیه این غذا بسیار ساده است و می توانید آن را در منزل تهیه کنید. این غذا یک غذای بدون کلسترول است و می توانید با خیال راحت آن را مصرف کنید. این غذا به دلیل داشتن مرکبات و کرفس و پیاز دارای مزه ای مطبوع است و نیازی به مصرف نمک برای این غذا نیست.

مواد لازم :

یک و نیم قاشق روغن گیاهی

یک و نیم پیمانه پیاز

یک پیمانه آب

یک ونیم پیمانه کرفس خرد شده

دو قاشق غذا خوری آبلیموی تازه

یک پیمانه برنج

یک چهارم پیمانه خلال بادام

سس تند

طرز تهیه پلوی پرتقالی :

برای تهیه پلوی پرتقالی با نام دیگر پلوی ساین شاین در یک ظرف کرفس و پیاز را به همراه روغن تفت دهید تا کمی سرخ شود. پس از آن آب و آب پرتقال و سس را به آن اضافه کرده و صبر می کنیم تا کمی بجوشد. حال برنج را به این مخلوط اضافه می کنیم و پس از آن مدتی صبر می کنیم تا برنج پخته و قد بکشد. و مایع آن جذب گردد. پس از اینکه پلو حاضر شد زمانی که قصد سرو کردن آن را داشتید روی آن مقداری خلال بادام بپاشید. این پلو را می توانید با مرغ و یا ماهی میل کنید. برای روغن این غذا می توانید از روغن زیتون و یا روغن کانولا استفاده کنید. روغن زیتون و روغن کانولا دارای کلسترول صفر هستند و برای سلامت قلب و عروق نیز بسیار مفیدند. استفاده از مقادیر بیشتری از سبزیجات مانند کرفس, پیاز و نیز استفاده بیشتر از خلال بادام می تواند جایگزینی برای برنج و کمتر کردن حجم آن باشد بنابراین با کم کردن حجم برنج کالری این غذا نیز کمتر خواهد شد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت .شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 493
  • نظرات: 0
  • تاریخ: ۵ بهمن ۱۳۹۴