عادت های غذایی بد

عادت های غذایی بد برای برهم زدن تناسب اندام شما

عادت های غذایی بد برای برهم زدن تناسب اندام شما

ماشینی شدن زندگی و کمتر شدن وقت انسان ها و ورود تکنولوژی های مختلف سبب بروز عادت های غذایی بد در انسان ها گشته . تغذیه که در گذشته های نه چندان دور یکی از اولویت های مهم زندگی محسوب شده امروزه ارزش خود را از دست داده . اما بازگشت به تغذیه مناسب وقت چندانی از شما نمی گیرد و باعث می شود اندامی متناسب و سالم داشته باشید.

پرخوری

قطعا اگر پرخوری در رابطه با سبزیجات و میوه ها بود پزشکان هیچ مشکلی با آن نداشتند اما متاسفانه پرخوری مربوط به مواد نشاسته دار و غذاهای چرب و فست فودهاست. زیاده روزی در خوردن این غذاها سبب افزایش وزن گشته و مشکلات اجتماعی را پدید خواهد آورد. برای رفع این مشکل می توانید وعده های غذایی خود را به تعدادهای بیشتری تقسیم کنید تا با پرخوری مقابله کنید.

نخوردن آب

نوشیدن آب مهمترین عامل برای زنده بودن آدمی است از این رو دیگر اهمیت نوشیدن آب بر هیچکس پوشیده نیست. بدن انسان روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب نیاز دارد. چنانچه ورزش می کنید باید آب بیشتری نیز دریافت کنید.

نخوردن صبحانه

نخوردن صبحانه یکی از بزرگترین اشتباهات تغذیه ای است چراکه صبحانه سبب تامین انرژی مورد نیاز برای فعالیت در طول روز می شود. علاوه بر آن خوردن صبحانه باعث می گردد تا در طول روز تمرکز بیشتری داشته باشید ضمن آنکه با خوردن صبحانه کمتر به سراغ تنقلات ناسالم تا پیش از وعده ناهار می شوید.

خوردن تنقلات در زمان گرسنگی

خوردن تنقلات نظیر چیپس و پفک فقط باعث بروز بیماری ها در بدن و نیز ایجاد عادت های غذایی نادرست می گردد. قبل از رفتن به بیرون خانه شکم خود را تا حدی سیر کنید تا نیاز به مصرف هله هوله بیرون خانه نداشته باشید. می توانید میوه های خوشمزه و سالم را جایگزین تنقلات کنید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,683
  • نظرات: 0