- زیباتن - http://zibatan.ir -

غذا خوردن کودک و نکاتی که باید رعایت شود

غذا خوردن کودک و نکاتی که باید رعایت شود

غذا خوردن کودک باید متناسب با نیازهای وی باشد و چنانچه این مورد توسط والدین نوزاد با بی توجهی روبه رو شود, کودک دچار عادت های غذایی نادرست خواهد شد. علاوه بر آن ممکن است کودک با مشکلاتی در تغذیه و رشد نیز مواجه شود اما چه نکاتی را باید در تغذیه کودک رعایت کنیم ؟

تلویزیون خاموش !

هنگامی که کودک مشغول غذا خوردن است تلویزیون را خاموش کنید. تلویزیون روشن می تواند سبب کاهش اشتهای کودک شود و حواس وی را نسبت به غذایی که می خورد پرت کند.

غذاهای متنوع

تنوع غذایی مهمترین عامل در تعادل تغذیه ای کودک است. سعی کنید تمامی گروه های غذایی را در تغذیه کودک بگنجانید تا وی تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد کافی و مناسب را بدست آورد. قبل از غذای اصلی غذاهایی چون سالاد, میوه و یا سوپ را به وی بدهید و سعی کنید تا حس کنجکاوی وی نسبت به غذاها تحریک شود.

فقط در وقت گرسنگی به کودک غذا دهید !

فقط در زمان هایی که کودک گرسنه است به وی غذا دهید چراکه میزان انرژی دریافتی کودک باید متناسب با سن, وزن و اشتهای وی باشد. اجازه دهید کودک از بین غذاهای متنوع با سلیقه ی خودش غذا را انتخاب کند.

غذاهای سرشار از لبنیات

لبنیات یکی از عوامل اصلی برای رشد سالم و متناسب کودک است. سعی کنید لبنیات را در برنامه روزانه غذایی کودک بگنجانید و اجازه دهید وی کلسیم, سدیم, آهن و . . . را روزانه از طریق لبنیات دریافت کند تا رشدی مناسب داشته باشد. کودکان در بین سنین ۶ تا ۹ سالگی نیاز روزانه ۹۰۰ میلی گرم کلسیم دارند تا استخوان هایشان رشد کافی داشته باشد.

تزئین غذا

تزئین غذا به کمتر شدن بهانه گیری های کودک کمک شایانی می کند. اگر کودک شما نیز بد غذاست و از خوردن غذاهای ضروری و لازم طفره می رود می توانید با تزئین کردن به غذا رنگ و لعاب دهید تا کودک به مصرف غذا ترغیب شود.

گردآوری : http://zibatan.ir