ماسک از بین بردن جای جوش

ماسک از بین بردن جای جوش صورت در منزل

ماسک از بین بردن جای جوش صورت در منزل

تهیه ماسک از بین بردن جای جوش : ضایعاتی که در اثر بسته شدن مجاری غدد چربی به روی صورت, گردن, شانه ها و قفسه سینه بوجود می آیند جوش گفته می شود. جوش های معمولا سر سیاه یا سر سفید هستند و یا می توانند به صورت جوش چرکی و کیست و ندول ظاهر شوند. جوش ها معمولا پس از دوره نوجوانی شروع و تا پایان دوره جوانی و حتی سنین بالاس ۳۰ سال نیز ادامه می یابند. در این میان می توان با برخی داروها و برخی ماسک ها به روند درمان جوش کمک کرد و زیبایی صورت را دوباره بازگرداند.

طرز تهیه ماسک از بین برنده جای جوش :

ابتدا محل جوش را با استفاده از مخلوط ویتامین ای و عسل به صورت روغن و یا پودر در جوز برای مدت ۲۰ دقیقه پوشانده و سپس با آب ولرم شستشو دهید و سپس به صورت آب سرد بپاشید. تا زمانی که آثار جوش از بین بروند هفته ای یکبار این عمل را انجام دهید. راه دیگر آن است که به محل جوش ها عسل و زرده تخم مرغ به همراه روغن زیتون بمالید و پس از یک ساعت با استفاده از آب ولرم شستشو دهید. این عمل را یک روز درمیان انجام دهید تا زمانی که جای جوش ها به کلی محو گردند.

می توانید برگ کلم یا برگ ترب و یا پونه را بکوبید و ضماد بگذارید. شاه بلوط و اقاقیا نیز می توانند در درمان جای جوش مورد استفاده قرار گیرند بدین صورت که هرکدام را که تمایل دارید کوبیده و ضماد اندازید. در حین استفاده از ماسک جوش باید دقت داشته باشید که جای جوش شکافته نشود. راه دیگر برای تهیه ماسک آن است که برگ جعفری و تفلونی را کاملا له کنید و آن را به همراه کمی عسل به صورت ماسک مصرف نمایید تا جای جوش ها بهبود یابند.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 2,274
  • نظرات: 0