ماسک های پاک کننده پوست

ماسک های پاک کننده پوست چه فایده ای دارند ؟

ماسک های پاک کننده پوست چه فایده ای دارند ؟

امروزه ماسک های پاک کننده پوست طرفداران زیادی پیدا کرده اند اما آیا این ماسک ها فایده ای برای پوست دارند یا خیر ؟ مکانیزم عملکرد ماسک های پاک کننده پوست چگونه است ؟

استفاده از ماسک های پاک کننده پوست روشی منحصر به فرد برای پاک سازی و زیبایی پوست است. این ماسک های معمولا حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بر سطح پوست می مانند و پس از آن پوست را شستشو می دهند بدین ترتیب یک لایه سطحی از روی پوست جدا و پوست پاک سازی خواهد شد . قطعا نباید از این ماسک ها انتظار معجزه داشته باشید . توجه داشته باشید که ماسک های پاک کننده صورت و پوست جزو روش های اصلی در مراقبت از پوست نیستند و تاثیراتی که این ماسک ها بر پوست می گذارند معادل با تاثیرات شستشو دهنده و کرم های مرطوب کننده معمولی است.

نحوه عملکرد ماسک صورت

پاک کردن صورت و برداشتن لایه کراتینی خارجی از سطح پوست وظیفه ی ماسک های تمیز کننده پوست و صورت است, در حقیقت ماسک صورت مشابه با عمل پیلینگ صورت است که توسط پزشک در مطب انجام می شود با این تفاوت که ماسک صورت در مقابل با پیلینگ صورت از قدرت و تاثیر به مراتب پایین تری برخوردار است.

از دیگر وظایف پاک کننده های پوست می توان به مرطوب سازی پوست اشاره کرد. البته باید گفت ماسک صورت فقط در مواردی که خود ماسک دارای مواد مرطوب کننده است می تواند از پس این وظیفه بر بیاید. ماسک های مرطوب کننده صورت از طریق خاصیت مسدود کنندگی خود باعث محو شدن موقت چین و چروک ها می شوند.

ماسک های پاک کننده پوست

برخی از ماسک های صورت برای درمان جوش و آکنه ساخته شده اند . چنانچه شما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید, می توانید از یک ماسک صورت که حاوی مواد موثر برای درمان آکنه است استفاده کنید.

ماسک صورت چه عوارضی دارد ؟

شایع ترین عارضه برای ماسک های صورت , آلرژی و حساسیت به آن است . حساسیت به ماسک می تواند به وجود یک یا چند ماده بخصوص در آن مربوط باشد. دیگر عارضه ماسک های پاک کننده صورت و پوست عفونت پوستی است. این مورد بخصوص در ماسک های غیر استاندارد مشاهده می شود . عفونت پوستی در مارک های شناخته شده و معتبر ماسک صورت به ندرت مشاهده می شود.

در آخر به یاد داشته باشید که پس از استفاده از ماسک به هیچ وجه از منزل خارج نشوید و در هوای آزاد قرار نگیرید چراکه پس از استفاده از ماسک های زیبایی پوست لایه خارجی و محافظ خود را از دست خواهد داد پس بهتر است پس از هربار استفاده از ماسک صورت چند ساعت صبر کنید تا لایه محافظ مجدد تشکیل شود و پس از آن از منزل خارج شوید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 937
  • نظرات: 0