مراقبت از موها

مراقبت از موها و نکاتی که باید آنها را رعایت کنید

مراقبت از موها و نکاتی که باید آنها را رعایت کنید

مراقبت از موها بسیار مهم است و بسیاری از افراد از این نکات غافلند . ممکن است ناخواسته با موهای خود رفتاری داشته باشید که سلامت آنها را به خطر بیاندازد در حالی که خودتان از عواقب این رفتار آگاه نیستید . بهتر است به این مطلب نگاهی بیاندازید تا با راهکارهایی مفید برای سلامت بیشتر موهایتان آشنا شوید.

بهتر است در هنگام انتخاب شامپو یا نرم کننده و نیز محصولات آرایشی بهداشتی , محصولاتی را انتخاب کنید که جاذب رطوبت باشند . از این طریق می تواند رطوبت را به موهایتان وارد کنید و از خشکی موها جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که تا جای ممکن از سشوار کشیدن مو جلوگیری کنید اما اگر ناچار به این کار هستید می توانید از شامپوهای محافظ و یا اسپری های مخصوص استفاده کنید. همچنین به جای سشوار می توانید از بیگودی یا موپیچ های فومی استفاده نمایید. واکس مو و یا کرم مو گزینه چندان مناسبی برای حالت دهی موهای شما نیست زیرا سبب سنگینی بیشتر موها می شود و در این حالت رطوبت کافی به موهای شما نمی رسد. هیچ وقت مویی که به ژل , واکس و موس آغشته است را سشوار نکنید . ابتدا موها را به خوبی شسته تا مواد کاملا پاک شوند سپس اقدام به سشوار کشیدن کنید. برای داشتن موهایی شاداب از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها استفاده کنید زیرا تغذیه نقش مستقیمی در سلامت موهای شما دارد . بسیاری از مشکلات مو مانند شوره سر, خشکی مو و ریزش موها از تغذیه نامناسب نشات می گیرد. بهترین راه برای خشک کردن موها آن است که یک حوله خشک و گرم را به دور موها ببندید تا آب موها گرفته شود. هنگام شستشوی سر کاملا کف ها را پاک کنید زیرا کف های باقیمانده می توانند باعث ایجاد شوره سر شوند.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 2,239
  • نظرات: 0