- زیباتن - http://zibatan.ir -

معرفی چند خاصیت عسل طبیعی برای بدن

وقتی که به گلو درد و یا سرفه دچار می‌شوید، نخستین داروی مسکن طبیعی که به ذهنتان می‌رسد، میل کردن عسل است اما آیا از دیگر خاصیت های عسل طبیعی برای بدن انسان اگاهی دارید؟

نخستین بار در ۲۴۰۰ سال پیش از میلاد بود که در قاهره به موجب رویت زنبور توسط انسان‌ها، عسل کشف شد و نسل به نسل از مصر به یونانیان، رومیان، چین و رفته رفته به تمام دنیا فرستاده شد تا امروزه از این ماده شیرین و خوشمزه، در مصارف خوراکی و پزشکی استفاده های فراوانی گردد.

از خوراکی عسل معمولاً به عنوان یک شیرین کننده استفاده می‌شود.این ماده غذایی ۷۰ الی ۸۰ درصد دارای قند می‌باشد و مواد تشکیل دهنده دیگر آن آب، مواد معدنی و همچنین پروتئین می‌باشد که شهد حاصل از ان کاربردهای فرآوانی دارد که در این مطلب به تعدادی از آنها خواهیم پرداخت.

خاصیت عسل طبیعی [1]

 

خاصیت عسل در سوختگی

بر اساس مطالعات محققین، استفاده از عسل به عنوان یک مرهم عالی برای سوختگی بسیار موثر است.استفاده از از عسل موجب درمان تورم بعد از سوختگی، کنترل عفونت و بهبود فروکش کردن آن می‌شود.

 

 

خاصیت عسل در تقویت حافظه

بر عقیده عده ای از محققین، عسل می‌تواند موجب بهبود عملکرد دو حافظه کوتاه مدت و بلند مدت انسان شود.

 

درمان تبخال با عسل

عسل همواره تاثیر خود را در درمان موضعی دهان ثابت کرده است.بسیاری از پمادهایی که برای درمان تبخال در داروخانه ها عرضه می‌شوند حاوی مقدار زیادی عسل در خود می‌باشند.پس چه بهتر که از خوراکی عسل طبیعی به عنوان یک کرم بر روی تبخال خود استفاده کرده تا به هرچه التیام بخشی سریع تر آن یاری نماییم.

 

خاصیت عسل در پیشگیری از دیابت

هرچند بیشترین درصد شکل گیری عسل، قند است اما این نکته حائز اهمیت است که قند درون عسل از گلیسمیک پایینی برخوردار است. این بدان معناست که با جایگزین کردن شیرین کننده ی عسل به جای قند و شکر، از ابتلا به امراضی نظیر دیابت دوری خواهید گزید.خاصیت عسل

 

عسل و خاصیت ضد سرطان

یکی از نکاتی که عسل را به عنوان یک ماده غذایی بینظیر تبدیل کرده است، خواص آنتی اکسیدانی آن است. بر اساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ و در کشور جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است، محققان دریافته اند که عسل در بسیاری از مواقع موجب متوقف کردن سلول‌های سرطانی بسیار پیچیده ای شده است.

امیدواریم که این مطلب مفید واقع بوده باشد.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [2]