نکاتی در رابطه با بیش فعالی در کودکان و درمان آن

بیش فعالی در کودکان

نکاتی در رابطه با بیش فعالی در کودکان و درمان آن

بیش فعالی در کودکان اصولا به حالتی گفته می شود که در آن کودک بیش از اندازه و به صورت مفرط جنب و جوش دارد . در بیش فعال کودکان معمولا اطرافیان وی دچار مشکلاتی می شوند و حتی ممکن است دامنه این مشکلات به محیط های اجتماعی نظیر مدرسه نیز کشیده شود. معمولا پسران ۳ برابر دختران دچار بیش فعالی می شوند و از طرف دیگر معمولا از هر ۱۰۰ کودک حدودا ۵ نفر از آنها پتانسیل بیش فعالی را دارند. علائم بیش فعالی معمولا در سنین پایین تر از ۷ سالگی بروز می کند . در حال حاضر علت دقیق بیش فعالی در کودکان مشخص نیست و دانشمندان در حال مطالعه بر روی عوامل آن هستند.

بیش فعالی در کودکان چه علائمی دارد ؟

عدم بی توجهی به صحبت دیگران و مشکلاتی در گوش دادن

بی نظمی و شیطنت

عدم توجه به جزئیات و ناتوانی در انجام تکالیف مدرسه

عدم علاقه به فعالیت هایی که نیاز به تلاش فکری و ذهنی دارند

عدم پیروی از دستورات

درمان بیش فعالی با تغذیه مناسب

بیش فعالی در کودکان رابطه مستقیمی با تغذیه آنها دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان تغذیه نقشی بسیار اساسی در بیش فعالی کودکان دارد. بر اساس نتایج محققان , فست فود , نوشابه و شیرینی جات و در برخی مواقع مصرف شکر می تواند باعث بروز بیش فعالی در کودکان شود . محققان مشاهده کرده اند پس از مصرف شکر در کودکان بیش فعال , سطح آدرنالین خون آنها تا ۱۰ برابر بیشتر شده است بنابراین می توان شکر و شیرینی را یکی از عوامل ایجاد و تشدید بیش فعالی کودکان دانست . به طور کلی غذاهایی نظیر بادام, آلو بخارا, گوجه فرنگی و خیار, زرد آلو و . . . می توانند بیش فعالی را در کودکان تشدید کنند . از طرفی افزودنی هایی که در برخی مواد خوراکی اضافه می شود نیز نقش موثری در بیش فعالی کودکان دانست بدین ترتیب مواد خوراکی نظیر پفک نمکی , آدامس , شکلات و . . . را نیز می توان از عوامل بیش فعالی دانست . بیش فعالی کودکان ممکن است از کمبود برخی مواد غذایی و پروتئینی نیز نشات بگیرد . کمبود کلسیم , منیزیم , روی و آهن می تواند باعث ایجاد بیشش فعالی کودکان شود . بنابراین با تغذیه ای مناسب می توان بیش فعالی کودکان را تا حدودی مهار کرد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 540
  • نظرات: 0