نکات مسواک زدن صحیح که حتما باید آنها را رعایت کنید

مسواک زدن صحیح

نکات مسواک زدن صحیح که حتما باید آنها را رعایت کنید

چنانچه می خواهید در سنین بالا و میانسالی لذت خوردن غذاهای مختلف را از دست ندهید بهتر است از سنین پایین بهداشت دهان و دندان خود را جدی بگیرید و این کار را به کودکان خود نیز بیاموزید . مسواک زدن نقش بسیار مهمی در سلامت بدن ایفا می کند چراکه دهان و دندان از اعضای مهم در حفظ سلامت هستند . اما همانطور که می دانید مسواک زدن نیز اصول مربوط به خود را دارد و در صورتی این عمل مفید خواهد بود که نکات مسواک زدن صحیح رعایت شود.

مهم ترین اصل در مسواک زدن وقت گذاشتن است . چنانچه از مسواک دستی استفاده می کنید حداقل ۳ دقیقه و چنانچه از مسواک برقی استفاده می کنید حداقل ۲ دقیقه را به مسواک زدن اختصاص دهید . تحقیقات ثابت کرده اکثر مردم تنها ۴۶ ثانیه صرف مسواک زدن می کنند درحالی که این میزان برای تمیز کردن نصف دهان نیز کافی نیست. همچنین محققان ثابت کرده اند که اکثریت مردم به روشی غیر اصولی مسواک می زنند. دقت کنید که برای مسواک زدن صحیح باید جهت حرکت مسواک چرخشی و از سمت لثه به سمت دندان ها باشد , بدین ترتیب برای تمیز کردن دندان های بالا باید از بالا به پایین و برای تمیز کردن ردیف دندان های پایین, از پایین به بالا مسواک بزنید. فراموش نکنید که در انتهای مسواک زدن زبان خود را نیز با مسواک تمیز کنید. پس از مسواک زدن برای خارج کردن باقیمانده های غذا که در میان دندان ها گیر کرده اند , از نخ دندان استفاده کنید.

مسواک باید برس نرم و سر کوچک داشته باشد. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که مسواک را با برس اشتباه گرفته اند ! پس نیازی نیست مسواک های سخت و خشک تهیه کنید چراکه مسواک باید به اندازه کافی نرم باشد تا باعث آسیب رساندن به دهان و دندان نشود. به یاد داشته باشید که شما می خواهید دندان های خود را تمیز کنید و قرار نیست کفش چرمیتان را برق بیاندازید !

مسواک زدن صحیح تنها مربوط به جنس و نحوه مسواک زدن نیست بلکه مهمترین اصل یعنی خمیر دندان نیز باید دارای استاندارد های لازم باشد. حتما از مارک های معروف و استاندارد خمیر دندان استفاده کنید و مطمئن شوید که خمیر دندان مصرفی شما دارای فلوراید کافی است زیرا این ماده نقش بسیار مهمی در پیشگیری از پوسیدگی دندان دارد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 441
  • نظرات: 0