ورزش و آسم

ورزش و آسم , چگونه با ورزش آسم را درمان کنیم ؟

ورزش و آسم , چگونه با ورزش آسم را درمان کنیم ؟

رابطه ورزش و آسم بسیار مورد تاکید محققان قرار گرفته است. شاید فکر کنید افرادی که آسم دارند و دچار تنگی نفس می شوند قادر به فعالیت و ورزش نیستند اما در صورت کنترل این بیماری می توان به ورزش پرداخت. ورزش هایی نظیر یوگا , تنساب اندام, فوتبال و شنا. محققان ثابت کرده اند که ورزش نقش موثری در درمان بیماری آسم دارد.

ورزش های مناسب درمان آسم

ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری, شنا و بیماری برای بیماران آسمی مفیدند چراکه برخلاف ورزش هایی نظیر تنیس, دو و میدانی, هاکی, ژیمناستیک و . . . نیاز به فعالیت فیزیکی کمتری دارند. انجام ورزش های هوازی بسیار مفید است. به یاد داشته باشید که در حین ورزش کردن از بینی نفس بکشید زیرا تنفس از طریق دهان باعث تحریک حملات آسم می شود به این علت که تنفس از راه بینی باعث ورود هوای گرم به ریه ها می شود اما تنفس از طریق دهان موجب می گردد تا هوای سرد وارد ریه شود و ریه را تحریک کند و در نتیجه حملات آسمی رخ دهد. برای ورزش کردن مکانی را انتخاب کنید که دارای هوای پاک باشد. ورزش کردن افراد آسمی در محیط های سرسبزی نظیر چمن و جنگل برخلاف تصور مضر است چراکه این مناطق محل هایی آلرژی زا محسوب می شوند که موجب عود بیماری آسم می گردند.

فواید ورزش برای بیماران آسمی چیست ؟

کمتر شدن نیاز به مصرف داروها

کاهش حساسیت مجاری تنفسی

کاهش حملات

افزایش ظرفیت ریه ها

افزایش توان ماهیچه ها

افزایش قدرت دستگاه تنفسی

حمله آسم در حین ورزش

چنانچه در حین ورزش دچار حملات آسمی شدید بلافاصله ورزش را قطع و از اسپری استفاده کنید. اگر حملات قطع شد می توانید به ادامه ورزش بپردازید ولی چنانچه حملات ادامه یافت ورزش را قطع و به درمانگاه مراجعه کنید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,113
  • نظرات: 0