- زیباتن - http://zibatan.ir -

پوستی زیبا و سالم در پنج مرحله آسان

موهای سالم و پوستی زیبا اساساً می‌تواند به بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس فرد بی انجاد. اما بسیاری از افراد فکر می‌کنند که زودترین راه رسیدن به پوستی زیبا و سالم، عمل‌های جراحی می‌باشد. باید خدمت این افراد عرض کنم که کاملاً در اشتباه می‌باشند. التیام پوست و موی آسیب دیده و همچنین داشتن یک پوست زیبا و عاری از هرگونه مشکل، تنها در پنج مرحله ساده خلاصه می‌شود که با تکرار می‌تواند فرد را در کوتاه ترین زمان، به خواسته خود برساند. این مراحل برای تمامی مشکلات پوستی نظیر آکنه، خشکی، جای جوش، تیرگی و غیره مناسب بوده و کاربران محترم بدون پرداخت هزینه‌های اضافی و زیاد قادر به انجام این موارد می‌باشند. با زیباتن [1]همراه باشید.

 

۱ – تاثیرات تغذیه سالم برای داشتن پوستی زیبا

670px-Have-Healthy-Hair-and-Skin-Step-1 [2]

یک رژیم غذایی سالم برای هر دو پوست و موی شما کاملاً ضروری است. همواره به دلیل داشتن امگا ۳ سعی کنید از ماهی و روغن ماهی استفاده کرده. میوه ها، سبزیجات و مقدار زیادی نوشیدن آب نیز به داشتن پوست و مویی سلامت کمک خواهند کرد.

 

۲ – شست و شو

670px-Have-Healthy-Hair-and-Skin-Step-2 [3]

تمیز نگاه داشتن پوست و موی تمیز جهت حفظ سلامتی از اهمیت بالایی برخوردار است. در غیر این صورت شما از بسیاری مسائل مختلف رنج خواهید برد. همواره این برنامه را به خوبی یادتان باشد: روزانه دو بار پاک کردن و تمیز کردن پوست صورت با دستمال مرطوب، شستن موها بسته به نوع آن. اگر موهای شما خشک هستند حداکثر سه بار در هفته آنها را با شامپو بشویید و اگر دارای موهای چربی هستید ممکن است موهای شما هر روز نیاز به شستشو داشته باشند.

 

۳ – استفاده از مرطوب کننده

670px-Have-Healthy-Hair-and-Skin-Step-4 [4]

پوست و مو نیاز دارند که شما همیشه رطوبت آنها را در حالت متعادلی حفظ نمایید. یک مرطوب کننده با کیفیت و مناسب برای نوع پوست خود پیدا کنید و سعی کنید دائم در روی صورت شما باشد. حتی اگر به استخر و یا حمام نیز رفتید، پس از آن دوباره از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

۴ – ماساژ درمانی

670px-Have-Healthy-Hair-and-Skin-Step-3 [5]

یک بار در هفته سعی کنید تا پوست خود را به خوبی ماساژ دهید. ماساژ پوست پوست سر در دراز مدت موجب تحریک رشد مو شده و با جایگزین کردن ریشه‌های سالم با ریشه‌های مرده، موجب سلامت هرچه بیشتر موی شما خواهد شد. برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست صورت نیز می‌توانید از ماسک خانگی متشکل از گوجه فرنگی، ماست، خیار و روغن زیتون استفاده نمایید.

 

۵ – سلامت محیط و بهداشت فردی

670px-Have-Healthy-Hair-and-Skin-Step-5 [6]

سلامت محیط و اشیاء اطراف شما از اهمیت بالایی در سلامت پوست و موی شما برخوردار است. همواره تلاش کنید تا ناخن‌های خود را کوتاه کرده، موهای خود را نیز همینطور و همچنین بالشتتان را هفته ای ۱ بار بشویید و آن را همواره تمیز نگاه دارید زیرا صورت و موی شما برای مدت طولانی روی آن قرار خواهد گرفت.

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن [7]