- زیباتن - http://zibatan.ir -

چه ورزش هایی باعث لاغری می شوند؟

بهترین ورزش ها برای لاغری

لاغر شدن و داشتن اندامی زیبا در جهان فعلی یکی از با اهمیت ترین نگرانی های بیشتر مردم است و با دقت به این مورد که اکثر مردم وقت لازم برای انجام ورزش را ندارند ، دوست دارند برای ورزش هایی وقت صرف کنند که تنها برای لاغر کردن خوب باشد و بتوان آن را هم در خانه انجام داد، زیباتن [1] این مقاله را برای شما آماده کرده است تا بدانید چه ورزش هایی باعث لاغری می شوند؟ [2]پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

-پیاده روی

در صورتی که دوست دارید مسرور و سرزنده باشید ، همراه آن وزن مطلوبی هم داشته باشید و در وقت کمی هم لاغر شوید پیاده روی بهترین راه حل است. خوب است که حداقل سه روز در هفته به مدت یک ساعت پیاده روی کنید .در ابتدای شروع پیاده روی آهسته حرکت کنید تا ضربان قلب به شکل آرام و مداوم افزایش یابد و سپس گام های سریع تری بردارید هر روز که پیش می روید تندتر راه بروید و اجازه دهید که دویدن سبب به عرق کردن شما شود. زمانی که عرق کردید به این معنی است که به طور مطلوب در حال کالری سوزی و لاغر کردن هستید .برای اینکه با انجام پیاده روی زودتر و بهتر لاغر شوید بهتر است همراه پیاده روی و دویدن یک برنامه غذایی صحیح استفاده کنید . پس از به اتمام رسیدن پیاده روی به این خاطر که قند خون پایین آمده است امکان دارد حس گرسنگی پیدا کنید توجه داشته باشید در این اوضاع به دنبال خوراکی ها و نوشیدنی های چرب و پرکالری نروید به این خاطر که حتما تمامی تلاش شما را از بین برده و لاغر نمی شوید.

چه ورزش هایی باعث لاغری می شوند؟ [3]

چه ورزش هایی باعث لاغری می شوند؟

-شنا

از گذشته تا به حال آموختن شنا به همگان پیشنهاد شده است. شنا یک ورزش شادی بخش و خیلی عالی جهت تندرستی و داشتن اندامی زیبا است . اشخاصی که به طور دائم و با برنامه شنا می کنند اصولا بدنی بسیار زیبا و قوی دارند و کمتر در خطر ابتلا به بیماری های استخوانی و اسکلتی قرار می گیرند .
شنا انواع گوناگونی دارد و در میان همه انواع شنا ، شنا قورباغه جهت لاغر شدن و تناسب اندام بسیار موثر است.

-ایروبیک

ایروبیک از ورزش های پر طرفدار است که اکثر طرفداران آن بانوان هستند. این ورزش شاد به این خاطر که شامل حرکات با تحرک زیاد و در کنار آن شامل حرکات کششی است قادر است به سرعت سبب لاغری و تناسب اندام شود .در این ورزش تمامی اندام ها و اعضای بدن به کار گرفته می شوند و فعالیت می کنند در این حالت ضربان قلب به مقدار زیادی افزایش یافته و سرعت سوخت و ساز بدن هم زیاد می شود و این گونه به لاغری سریع کمک می کند. در کل ورزش هایی که فعالیت بدنی را زیاد می کنند و سبب بالا رفتن ضربان قلب می شوند به طور مستقیم قادرند سبب لاغری و تناسب اندام شوند.

-استفاده وزنه

در صورتی که وقت ندارید که پیاده روی کنید یا به با شگاه بروید، این امکان وجود دارد که با خرید چند وزنه در منزل به ورزش بپردازید. وزنه زدن برای یک ساعت تقریبا سبب می شود ۴۰۰ کالری انرژی سوزانده و این سوخت ساز به طرف چربی ها برود و سبب تقویت عضلات و زیاد شدن رشد آن ها شود . اشخاصی که دوست دارند همراه با لاغر شدن عضلانی هم بشوند خوب است که این ورزش را برگزینند.در این خصوص مقاله افزایش چربی سوزی در بدنسازی [4] برای شما مفید است.

-طناب زدن

طناب زدن هم سبب لاغر شدن می شود . ده دقیقه طناب زدن با تقریبا دو کیلومتر دویدن برای لاغری یکسان عمل می کنند . اشخاصی که از درد زانو رنج می برند در صورتی که با شدت پرش نداشته باشند و بر یک سطح نرم این کار را انجام دهند برایشان امکان طناب زدن وجود دارد و می توانند از این راه وزن کم کنند . ذکر این نکته شایان ذکر است که این ورزش برای اشخاصی که بسیار چاق هستند مناسب نیست و این افراد سنگین وزن نمی توانند این ورزش را انجام دهند. به این دلیل که فشار بسیار زیادی به زانوهای آن ها وارد می شود و امکان دارد صدمه ببینند .

-بسگتبال

بسگتبال یک ورزش بسیار شاد و روحیه بخش است. این ورزش در میان نوجوانان و جوانان طرفداران بسیار زیادی دارد .به این خاطر که هم سبب افزایش قد در زمان نوجوانی می شود و هم برای لاغری و تناسب اندام بسیار مفید و کارآمد می باشد.
بر مبنای بررسی هایی که بر بازیکنان بسگتبال صورت گرفته است مشخص شد تعداد زیادی از آن ها ااعتماد به نفس بسیار زیادی داشتند و استخوان های نیرومندی دارند .به غیر این موارد افرادی که سال های زیادی بسگتبال بازی کرده اند سیستم ایمنی بدنشان خیلی فعال و دقیق بوده و سریعا در مقابل بیماری و عفونت ها عکس العمل نشان می دهد .
تمرینات بسگتبال سبب می شود بدن میل بسیاری به چربی سوزی پیدا کند و با این حال عضلات به شکل پویا عمل کرده و حجم زیادتری پیدا کنند. پس در صورتی که علاقه مند هستید نیرومند و لاغر شوید بستگتبال بازی کنید.

[5]

-دوچرخه سواری

دوچرخه و رکاب زدن مخالف چاقی و چربی های زیاد بدن می باشد .یک ساعت دوچرخه سواری در روز سبب می شود کالری بسیاری بسوزانید و به غیر از آن عضلات پاها و ران شما هم نیرومند و ورزیده شوند و چربی های زیاد شکم و پهلوی شما هم برطرف شوند . رکاب زدن سبب می شود ضربان قلب شما زیاد شود و همزمان با آن سرعت کالری سوزی هم در بدن زیاد می شود و در مدت زمان اندکی میزان زیادی وزن کم کرده و لاغر شوید . اشخاصی که به زانو درد مبتلا هستند و یا عمل جراحی مفصل داشته اند الزامی است پیش از انجام این ورزش با پزشک خود مشورت کرده تا صدمه ای نبینند .

-تکواندو

در صورتی که هنوز سنتان کم است و برای انجام ورزش ها ی تخصصی وقت دارید تکواندو  یک گزینه بسیار مطلوب و مخصوص است . تکواندو به غیر از این که یک ورزش حرفه ای به حساب می آید به خاطر وجود حرکات ظریف یک هنر هم به حساب می آید و اشخاصی که تکواندو کار می کنند حتما ذهن نیرومند و پویایی دارند . به این خاطر که در این ورزش تمامی بخش های بدن به کار گرفته می شود مثل بالاتنه و پایین تنه برای زدن ضربات به کار گرفته می شوند کالری سوزی به اندازه بسیار زیادی در بدن محقق می شود و ضربان قلب هم سریع تر می زند و این امر سبب از میان رفتن چربی ها و کم شدن وزن می شود .
حتی در صورتی که در سنی قرار دارید که قادر نیستید به شکل تخصصی به این ورزش مشغول شوید برای شما این امکان وجود دارد که تمرینات آن را همراه با یک مربی با صبور اموزش ببینید تا همراه تقویت ذهن به کاهش وزن و لاغری مشغول شوید.

-بالا و پایین رفتن از پله

حتما فکر می کنید که این کار به زانو های شما صدمه می زند اما قبل از هر چیزی ذکر این نکته الزامی است که در صورتی که سابقه ناراحتی های زانو و کمر ندارید بالا و پایین رفتن از پله به شما صدمه نمی زند. در این حرکت عضلات بدن و آن هایی که تنبل تر بوده اند فعال می شوند و کالری سوزی را آغاز می کنند. بالا رفتن از پله ها در اصل خلاف جاذبه زمین کار می کند مثل راه رفتن در اب .
این کار سبب می شود شما انرژی بسیاری را استفاده کنید و کالری بسیار بیشتری را بسوزانید و در مدت زمان کمی به مقدار بسیار زیادی وزن خود را کاهش دهید و لاغر شوید. البته خوب است که این ورزش را همراه با سایر ورزش ها انجام دهید به این خاطر که در هر صورت خم و راست کردن زانو ها به شکل پی در پی امکان دارد به این اندام صدمه وارد کند .

رقصیدن

رقصیدن برای یک ساعت تقریبا ۴۰۰ کالری انرژی از شما می سوزاند . برای انجام این فعالیت حتما نیاز نیست در کلاس های تخصصی شرکت کنید . تنها کافی است آهنگی که دوست دارید را برای خود بگذارید و یک ساعت تحرک داشته باشید این کار سبب می شود مسرور و با نشاط شوید و چربی بسوزانید . در صورتی که رقصیدن را با برنامه انجام دهید و هر بار یک عضو خاص را مشغول کنید به شکل متناسب و خوش فرم لاغر می شوید .
لاغر کردن و دست یافتن به تناسب اندام روند مشکل و پیچیده ای ندارد تنها لازم است برای آن برنامه ریزی کنید و پشتکار داشته باشید. برای داشتن انگیزه بیشتر برای این کار بهتر است این مسیر را با یک دوست طی کنید.
امیدواریم موارد فوق برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد از مطالب زیر استفاده کنید :
چربی سوزی با این ۴ خوراکی [6]
راهکارهایی جهت افزایش متابولیسم و تسریع در کاهش وزن [7]