کاهش اشتهای فوری با راهکارهای امتحان شده

کاهش اشتهای فوری با راهکارهای امتحان شده

کاهش اشتها فوری

لاغری و کم کردن وزن مستلزم کم کردن مقدار کالری دریافتی روزانه‌ است. اما استفاده از برنامه های کاهش وزن سبب بیشتر شدن اشتها و حس گرسنگی می‌شوند. این مورد لاغری و کاهش وزن را با دشواری رو به رو می کند. به همین دلیل ما در زیباتن در این مقاله در مورد کاهش اشتهای فوری با راهکارهای امتحان شده صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

– مصرف تخم مرغ

در گذشته تخم مرغ را به این دلیل که حاوی کلسترول زیادی است استفاده نمی کردند اما در حال حاضر بررسی ها مشخص کرده است که تخم مرغ اثر نامطلوبی بر کلسترول خون ندارد و سبب ایجاد حمله قلبی هم نمی شود . به غیر از این تخم مرغ یکی از مطلوب ترین مواد خوراکی است که جهت کاهش وزن باید در رژیم غذایی شما قرار داده است . به این خاطر که این ماده خوراکی حاوی پروتئین و چربی های سالم می باشد و به مدد آن با میزان کالری خیلی کم حس سیری خواهید داشتید. بررسی ها بر ۳۰ زن که از چاقی رنج می بردند نشان داد اگر استفاده تخم مرغ برای صبحانه جایگزین کربوهیدرات شود حس سیری افزایش می یابد.

– استفاده از سبزیجات برگدار

سبزیجات برگداری مثل کلم، اسفناج، کاهو و سایر سبزی های مانند آن مزیت های بسیاری مثل کالری کم ، کربوهیدرات کم و فیبر زیادی دارند که این سبزیجات را به یکی از مطلوب ترین مواد خوراکی برای برنامه کاهش وزن مبدل ساخته است. استفاده سبزیجات برگدار، بی آنکه سبب افزایش کالری مورد استفاه شما شود سبب زیاد شدن حجم غذا و کم شدن اشتها می شوند. این سبزیجات برگدار حاوی مواد مغذی ، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی زیادی مانند کلسیم می باشند که در بعضی از بررسی ها معلوم شده است که برای کاهش وزن مفید هستند.

کاهش اشتهای فوری با راهکارهای امتحان شده

کاهش اشتهای فوری با راهکارهای امتحان شده

– استفاده ماهی سالمون

ماهی های چرب مثل سالمون بسیار سالم و سیر کننده می باشند و با اینکه حاوی کالری کمی هستند برای مدت زمان زیادی شما را سیر نگه می دارند. سالمون حاوی پروتئین مرغوب، چربی های سالم و مواد مغذی مختلف و مهم برای بدن می باشد و برای کاهش اشتها مفید است.

– استفاده سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل هم مثل سایر سبزیجات حاوی فیبر خیلی زیادی هستند و سبب ایجاد حس سیری می شوند. به غیر از این ، این نوع سبزیجات حاوی میزان قابل توجهی پروتئین هستند. با اینکه پروتئین این سبزیجات در حد مواد خوراکی حیوانی یا حبوبات نیست اما در قیاس با سایر سبزیجات پروتئین بیشتری دارند. مخلوطی از پروتئین، فیبر و کالری کم با حجم زیاد موجود در سبزیجات چلیپایی، این مواد خوراکی را به یکی از مواد خوراکی کامل برای رژیم غذایی لاغری مبدل کرده است.

– استفاده گوشت های کم چرب و سینه مرغ

با اینکه استفاده گوشت های فرآوری شده عوارض نامطلوبی را در پی دارد بررسی های زیادی نشان داده است که گوشت قرمز غیر فرآوری شده منجر به ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نمی شود. گوشت یک ماده خوراکی بسیار مطلوب برای رژیم کاهش وزن است به این خاطر که حاوی پروتئین زیادی است. پروتئین یکی از مقوی ترین منابع خوراکی است که با مصرف آن ۸۰ تا ۱۰ کالری زیادتر در روز می سوزانید. بررسی مشخص کردند که استفاده هرچه بیشتر پروتئین تا ۲۵ درصد کل کالری روزانه قادر است هوس غذایی را تا ۶۰ درصد کم کند پس میل شما برای استفاده میان وعده های ناسالم کم می شود.

– استفاده سیب زمینی آب پز

سیب زمینی حاوی انواع مواد مغذی می باشد، تقریبا کمی از چیزی که بدن به آن احتیاج دارد در آن ذخیره است. سیب زمینی ها حاوی مقدار زیادی پتاسیم هستند، همین طور این ماده خوراکی ، مواد مغذی که خیلی از مردم به میزان لازم دریافت نمی کنند را در بردارد و تاثیر بسیار زیادی در کنترل فشار خون دارد. در نموداری که شاخص سیری نام گذاری شده است و میزان سیر کنندگی غذاها را بررسی می کند، سیب زمینی سفید آب پز در رتبه دوم مواد خوراکی سیرکننده قرار دارد.

– استفاده تن ماهی

از دیگر مواد خوراکی کم کالری و حاوی پروتئین می توان به تن ماهی اشاره کرد. استفاده تن در بین بدنسازها و مدل های فیتنس که در دوران کات بندی عضلات قرار دارند بسیار متداول است به این خاطر که یکی از مطلوب ترین شیوه ها جهت افزایش استفاده پروتئین و کم کردن کالری و چربی دریافتی است.

– مصرف لوبیاها و حبوبات

بعضی لوبیاها و سایر حبوبات مثل عدس ها، لوبیا قرمز و بعضی دیگر، برای کاهش وزن کاربرد دارند. این مواد غذایی حاوی پروتئین و فیبر می باشند که هر دو گونه ای مواد مغذی سیر کننده به حساب می آیند. این مواد خوراکی حاوی نشاسته مقاوم که ماده ای اثر گذار بر لاغر شدن می باشد هستند.

– مصرف سوپ ها

همان گونه که پیشتر ذکر شد وعده های غذایی که کالری کم و حجم زیادی دارند مثل سبزیجات و میوه ها ، حاوی آب زیادی می باشند دریافت کالری را کاهش می دهند. اما شما این امکان را دارید که خودتان به غذایتان آب بیافزایید مانند درست کردن سوپ.

– استفاده از پنیر محلی

لبنیات حاوی پروتئین زیادی هستند. یکی از مطلوب ترین لبنیات، پنیر محلی می باشد که بیشتر حجم آن پروتئین و درصد کمی را کربوهیدرات و چربی است. همین طور این پنیر خاصیت سیر کنندگی دارد و سبب کاهش اشتها می شود. فراورده های لبنی حاوی کلسیم می باشند و به چربی سوزی مدد می رسانند . از دیگر لبنیات که برای رژیم لاغری اثر گذارند ، ماست یونانی است.

– مصرف سرکه سیب

سرکه سیب از مواد خوراکی بسیار پرطرفدار است. بیشتر به عنوان سس و چاشنی مصرف می شود و حتی بعضی اشخاص آن را در آب حل کرده و به عنوان نوشیدنی استفاده می کنند. بررسی های تحقیقات زیادی نشان داده است که سرکه سیب قادر است بر کاهش وزن اثر گذار باشد. مصرف سرکه سیب همراه با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات سبب افزایش حس سیری می شود و سبب می شود اشخاص در طی روز ۲۰۰ تا ۲۷۵ کالری کمتر غذا دریافت کنند.

– استفاده آجیل

چربی زیاد آجیل ها به آن اندازه هم که می گویند چاق کننده نیست. آجیل ها میان وعده ای بسیار فوق العاده هستند و حاوی میزان متناسبی پروتئین، فیبر و چربی سالم می باشند. بررسی ها نشان داده است استفاده آجیل می تواند به سلامت متابولیک کمک کند و برای کاهش وزن مفید واقع شود. همچنین، تحقیقات دیگر مشخص کردند که اشخاصی که آجیل استفاده می کنند در قیاس با دیگر افراد که اجیل استفاده نمی کنند لاغرتر و سالم تر هستند.

– مصرف غلات کامل

بعضی از غلات کامل که حاوی فیبر و میزان بالایی از پروتئین هستند، کاملا سالم اند. از این غلات می توان بلغور جو دو سر، برنج قهوه ای و کوینو را نام برد . یک بررسی در آمریکا نشان داد زمانی که به شرکت کنندگان ۲۵۰ کالری غلات به همراه ۱۱۳ کالری شیر دادند . این شرکت کنندگان با استفاده وعده ی غذایی حاوی غلات برای زمان زیادی احساس سیری داشتند و کمتر میل به استفاده کالری زیاد پیدا کردند. علت این مورد این است که غلات حاوی فیبر و پروتئین می باشند و همین طور شامل میزان زیادی بتا گلوکان – قندی که مزیت مفید بودن برای قلب را به غلات می بخشد.

– استفاده فلفل تند

استفاده فلفل های تند در برنامه کاهش وزن بسیار نافع می باشد. فلفل های تند دربردارنده کپسایسین (مخلوطی که قادر است سبب کاهش اشتها شود و چربی سوزی را زیاد کند) هستند و برخی مواقع به شکل مکمل هم به فروش می رسند . همچنین در برخی از قرص های لاغری هم به کار برده می شود. بررسی ها نشان می دهد استفاده روزانه ۱ گرم از فلفل های تند در اشخاصی که اصولا فلفل استفاده نمی کنند سبب کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی می شود.اما افرادی که معمولا غذاهای تند می خورند این اثر را مشاهده نمی کنند.

– مصرف میوه

اشخاصی که بیشتر میوه و سبزیجات استفاده می کنند در قیاس با دیگر افراد، سالم تر می باشند. با اینکه میوه ها حاوی قند طبیعی هستند اما از مواردی محسوب می شوند که حجم زیاد آن ها حاوی کالری کمی است، همین طور جویدنشان زمان می برد و به کالری سوزی مدد می رساند. به غیر از این فیبری که در میوه ها موجود است سبب می شود قند خون خیلی زود افزایش نیابد. مزیت هایی که میوه ها دارند سبب شده است تا برای کاهش اشتها مفید باشند.

– استفاده گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای است که اثرش بر کاهش وزن محرز شده است. در یک بررسی که بر ۹۱ فرد مبتلا به اضافه ورن انجام شد. استفاده یک دوم از یک گریپ فروت پیش از هر وعده سبب به کاهش وزن ۱٫۶ کیلوگرمی در اشخاص می شود. گروهی که گریپ فروت استفاده می کردند مقاومت به انسولین در بدنشان کم شد. پس استفاده نصف گریپ فروت نیم ساعت پیش از وعده غذایی حس سیری را افزایش داده و کالری کمتری را به بدن وارد می کند.

– استفاده دانه چیا

دانه چیا از لحاظ مواد مغذی از غنی ترین مواد خوراکی است. در هر ۲۸ گرم دانه چیا ۱۲ گرم کربوهیدرات موجود است و ۱۱ گرم از این میزان فیبر است. این مورد باعث می شود که ۱۱ تا ۱۲ برابر وزن خود آب جذب کند و نهایتا به شکلی ژله ای دست می یابد و در معده جا می گیرد.

کاهش اشتهای فوری با راهکارهای امتحان شده

کاهش اشتهای فوری با راهکارهای امتحان شده

– مصرف روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدچرب هایی می باشد که زنجیره متوسط تری گلیسیرید نام دارند. این اسیدچرب ها بهتر از سایر چربی ها سیری را افزایش داده و میزان کالری سوزی بیشتری دارند . به جز این، بررسی ها بر افراد، نشان داده است که روغن نارگیل قادر است چربی شکمی را کاهش دهد.

– مصرف ماست پر چرب

ماست از فرآورده های لبنی عالی است. بعضی از ماست ها، دربردارنده باکتری های پروبیوتیک می باشند که کارکرد روده را تقویت می کنند. روده ی مستحکم بدن را در مقابل التهاب و مقاومت به لپتین که یکی از مهمترین هورمون های چاقی است، مصون نگه می دارد.

-استفاده شکلات تلخ

بررسی ها نشان داده اند که شکلات تلخ قادر است سبب کاهش فشار خون شود و همین طور از قلب و مغز نگهداری می کند. این ماده خوراکی احساس سیری زیادتری در قیاس به شیر شکلات به فرد می بخشد. شکلات تلخ میل به استفاده غذاهای شیرین و حتی شور را کاهش می دهد.تاثیرات جالب شکلات تلخ در کاهش اشتها و لاغری در بیشتر تحقیقات ثابت شده است.

-مصرف آب

فقدان آب در بدن می تواند این تصور را برای ایجاد کند که گرسنه هستید. به این خاطر که علائم گرسنگی تقریبا با علائم کم آب شدن بدن مانند هم هستند و برخی از این علائم عبارتند از بی انرژی بودن، کم شدن عملکرد شناختی، و بد اخلاقی. پس هر بار که تصور کردید گرسنه اید و در پی میان وعده بودید اول یک لیوان آب بخورید و۱۰ دقیقه صبر کنید. با براورده شدن آب مورد نیاز بدن حس گرسنگی از بین می رود و خود را از استفاده صدها کالری خلاص کرده اید.
راه هایی که در این مقاله ذکر شد راه های کاهش اشتها امتحان شده هستند. در انتها ما مطلبی برای شما قرار می دهیم امیدواریم برای شما مفید واقع شود.
کاهش وزن با ۲۰ توصیه باورنکردنی

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها:
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 391
  • نظرات: 0