- زیباتن - http://zibatan.ir -

کاهش سایز بازو

لاغری و کاهش سایز بازو

لاغری و کاهش سایز بازو در دسته سخت ترین نوع لاغری ها قرار دارد ، اما نباید امید خود را از دست دهید چرا که این کار هم مثل هم امور دیگر شدنی است. بهتر است در قدم اول بفهیمم دلیل چاق شدن بازوها چیست. برخی از علت های ایجاد این نوع چاقی عبارتند از: کاهش سطح تستوسترون، عدم استفاده پروتئین مورد نیاز بدن و زیاد شدن میزان استرس. اگر از کاهش سایز بازوی خود نا امید شده اید و فکر می کنید خلاصی از شر چربی‌های بازو امری نشدنی است، با ما همراه باشید. در این مقاله، بعضی از شیوه های طبیعی جهت کاهش سایز بازو [1] در خانه برای شما آورده شده است.

– رقص

یکی از آسان ترین راه های کاهش سایز بازو رقص است. این کار شادی آور و جالب سبب لاغری بازو می شود. زمانی که تمرینات ویژه بازو را به کار می بندیم ، بیشتر درد و خستگی را متحمل می‌شویم و از این فعالیت ها لذتی نمی‌بریم. اما در طی رقص، این امکان برای بدن ما فراهم می شود بدن به شکل آزاد فعالیت کرده و با ریتم هماهنگ شود. خیلی از حرکات کششی و فعالیت هایی که در رقص انجام می دهیم سبب لاغری بازو می‌شود. به غیر از این ، مزیت دیگر رقص این است که سلامت عمومی و روحی- روانیمان را هم تقویت می کند.

– کار با وزنه

یکی از راه هایی که می شود به سرعت چربی بازو را از بین برود، بلند کردن وزنه است. انجام تمرینات ورزشی با وزنه برای تقویت عضلات مفید است. جمع شدن چربی در بازو به این علت است که ما روزانه تنها مواد غذایی را بلند می کنیم . کار با وزنه کاربردی ترین و موثر ترین تمرين است در صورتی که قصد دارید بازوی خود را فرم دهید این تمرین سبب سفت شدن بازوی شل می شود. زمانی که عضلات سفت می شوند، خلاصی از شر چربی ها آغاز می‌شود. تمرین کردن با وزنه سبب ازدیاد قدرت بدنی می شود. برای ایجاد بازوهای خوش فرم، احتیاجی به خرید وزنه نیست، تنها یک جسم سنگین، دمبل یا یک بطری یک لیتری می تواند جای وزنه را برای شما پر کند.

کاهش سایز بازو [2]

کاهش سایز بازو

-کیک‌بک

تمرین کیک بک برای کاهش سایز بازو و فرم دهی به آن مفید است. برای انجام این تمرین، به دو وزنه‌ی ۱ کیلوگرمی برای هر دو دست احتیاج دارید. این تمرین بر بازوهای شما فشار ایجاد می‌کند، این فشار برای کم شدن چربی لازم است.

– طناب زدن

طناب زدن در دسته تمرینات وزنه‌برداری قرار دارد. با انجام این تمرین زمان کودکی را به خاطر می آوریم به این دلیل که یکی از بازی‌های مورد علاقه‌مان در آن زمان بود. طناب زدن جهت حفظ تناسب بدن بسیار خوب است، و این تمرین از سمت تمامی مربیان پیشنهاد می‌شود. ما با طناب زدن به شکل پی در پی سبب کاهش وزن خود می شویم ، و دست‌ها با هر بار انجام این تمرین چرخش دارند و به این شکل فرم می‌گیرند. این تمرین برای همه بدن مفید است.

-حرکت دیپ با صندلی

دیپ با صندلی یکی از موثر ترین شیوه ها برای کوچک کردن ماهیچه‌ی سه‌ سر بازویی است. این تمرین نه فقط چربی زشت بازو را کاهش می دهد، بلکه سبب تقویت عضلات پشت‌ هم می شود. برای انجام این تمرین، یک صندلی یا تخت احتیاج دارید. هر شی ای که ثابت و سفت باشد و حداقل ۶۰ سانت بالاتر از سطح زمین باشد،برای این تمرین مناسب است. برای این تمرین باید دو قدم از صندلی دور شوید سپس دستان خود را بر روی آن قرار دهید و بالاتنه‌ خود را صاف کنید. الزامی است بازوها به اندازه‌ی عرض شانه از هم جدا باشند.
اکنون به سهولت به پایین و بالا حرکت کنید. زمانی که پایین می‌آیید،‌ زانو را خم کنید.حال می فهمید که همه فشار بر روی دست‌تان است و به این خاطر چربی این قسمت را به شکل مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب کاهش سایز بازو می شود.

-شنا سوئدی برای لاغری بازو

شنا سوئدی حرکتی است که برای بهتر شدن قدرت بدن موثر است با این که شنا سوئدی با عضلات قفسه‌ی سینه، شانه‌ها و بازوها کار می‌کند، اما در طول این تمرین حمایت سایر عضلات هم مهم است و این سبب می‌شود که عضلات زیادتری درگیر شوند. برای انجام شنا سوئدی باید روی شکم‌تان دراز بکشید. سپس دو پای خود را کنار هم بگذارید و دست‌ها را روی زمین قرار دهید و با آرنج صاف خودتان را از روی زمین بلند کنید.پس از آن زمانی که آرنج را خم می‌کنید به سمت زمین برگردید.
زمانی که پایین می آیید ، مطمئن شوید که شکم با زمین تماس ندارد. این کار بر عضلات شکم فشار کمی وارد می‌کند و سبب کوچک شدن آن می‌شود.

– شنا سوئدی با یک بازو

شنا سوئدی با یک بازو سبب می شود بیش‌ترین فشار بر ستون فقرات وارد شود. این تمرین دردناک می باشد اما باعث می شود به سرعت چربی بازو کاهش پیدا کند و برآیند مطلوبی را در پی دارد. برای این تمرین روی شکم دراز بکشید. سپس بازوی چپ خود را بر شانه‌ی راست، روی یک توپ یا روی پشت‌تان قرار دهید.پس از آن کف دست راست خود را بر زمین بگذارید. بعد از رسیدن به موقعیت صحیح، بخش بالایی بدن خود را بالا ببرید به شکلی که بازوی راست تماما صاف شود.این کار را ۱۵ بار تکرار انجام دهید. برای کسب نتیجه بهتر ، این کار را بر دست دیگر‌تان هم انجام دهید.

– چربی سوزی در آب

مطلوب ترین شیوه برای فرم دهی بدن و لاغری بازو شنا است. این ورزش سبب کم شدن وزن در طی زمان کم می‌شود. شنا تنها باعث لاغری بازو نمی‌شود بلکه وزن اضافی بدن‌تان را هم کم می کند. شنای آزاد برای بازو بسیار مفید است؛ به این خاطر که در بردارنده حرکات عقب و جلو با حرکت پی درپی بازوها است و به این شکل چربی اضافی را نابود می کند و عضلات بازو را بهبود می بخشد. به غیر از این، شنا حاوی امتیازات بسیاری برای تندرستی همه بدن است.

-استفاده از گیاهان دارویی جهت کاهش وزن و لاغری بازو

دمنوش‌های گیاهی امتیازات بسیاری برای سلامتی دارند و برای کم شدن چربی بسیار موثر هستند. در عین حال سموم بدن را هم دفع می‌کنند. این دمنوش‌ها متابولیسم بدن را تنظیم کرده و به این شکل باعث تسهیل روند لاغری بازو ها می شوند . دمنوش‌های گیاهی به غیر از کاهش وزن، در درمان خیلی از بیماری‌های هم تاثیر گذار هستند.

-برنامه غذایی صحیح برای کاهش وزن بازو

سبزیجات را در برنامه خود بیشتر به کار برید و چای سبز غیر شیرین را برای نوشیدنی انتخاب کنید. یک منبع پروتئینی، یک منبع کم‌چرب و کربوهیدرات را در وعده‌های غذایی‌ خود قرار دهید. مواد غذایی سرشار از فیبر را استفاده کنید که سبب زیاد شدن متابولیسم بدن می شوند و سوخت کالری را افزایش می دهند. از استفاده کیک‌های پر از قند، مواد غذایی سرشار از نشاسته، نوشابه، آب نبات و غذاهای سرخ‌شده خودداری کنید.
به غیر از این، الزامی است در عرض ۲ ساعت بعد از انجام تمرین استفاده شود. شما باید کالری استفاده شده روزانه‌ خود را بر مبنای وزن بدن، قد و سطح آمادگی جسمانی خود انتخاب کنید. یک هدف معین کنید و بر مبنای آن پانصد کالری کم‌تر در روز مصرف کنید. مجموع این کسر کالری ۳۵۰۰ کالری کم‌تر در هفته است که معادل یک کیلو است. لاغری و تناسب از نظر فیزیکی ما را در مقابل ابتلا به بیماری‌ها حفظ کرده و سبب بهتر شدن سلامت بدن ما می شود. این نکته شایان ذکر است که اعمال رژیم‌های غذایی سنگین جهت کاهش وزن امکان دارد برخی از مشکلات سلامتی را در پی داشته باشد. پس باید به دنبال یک برنامه‌ی غذایی سالم باشید.یکی از خوراکی های رژیمی مناسب برای کاهش وزن سالاد است که در اینجا طرز تهیه سالاد بادمجان و کدو رژیمی در منزل [3] برای شما آورده شده است.

کاهش سایز بازو [4]

کاهش سایز بازو

نکات مهم کاهش سایز بازو

– خوب است برخی مواقع به ورزش‌هایی مثل تنیس، بدمینتون و اسکواش مشغول شوید. این ورزش‌ها سبب تقویت عضلات بازو می شوند.
– قایق سواری کنید چرا که پارو زدن در قایق، سبب کاهش وزن بازو می شود و چربی اضافی آن را از بین می‌برد.
-تلاش کنید وزن بدن را به طور کلی کاهش دهید، چرا که این کار بازوها را به شکل طبیعی لاغر می‌کند. الزامی است به موقع به باشگاه بروید و تمرینات خود را انجام دهید.
– از مصرف خوراکی‌های تقویتی بعد از انجام تمرینات ورزشی خودداری کنید. برای تغذیه ماهیچه‌ها کربوهیدرات‌های حاوی فیبر زیاد مصرف کنید.
– پیش از به کارگیری وزنه‌ها، تمرینات گرم کردن را انجام دهید. فقط وزن‌هایی را به کار ببرید که بلند کردن‌شان برای‌تان آسان باشد.
– روز خود را با یک فنجان چای سبز شروع کنید و ۳-۴ فنجان را در همه روز استفاده کنید، چرا که به سوختن کالری کمک کرده و سوخت و ساز بدن را زیاد می کند.
-بازوها را در در هر ساعت یک بار به سمت پشت بکشید و ساعتی از روز را را برای پیاده‌روی خالی بگذارید.
– به هیچ وجه غذاهای فراوری شده و هله هوله مصرف نکنید.
– وعده‌ی صبحانه را حذف نکنید این کار کاملا غلط است چرا که سبب می‌شود مواد خوراکی زیادی را در طی روز استفاده کنید.
-بهتر است سوار آسانسور نشوید هر وقت که می توانید و از پله‌ها رفت و آمد کنید.
-به جای استفاده وعده‌های غذایی سنگین دو بار در روز، وعده‌های غذایی سبک تر را در مدت زمانی معلوم مصرف کنید.