- زیباتن - http://zibatan.ir -

کاهش فشار خون به روش های طبیعی و موثر

کاهش فشار خون به روش های طبیعی و موثر

کاهش فشار خون بدون مصرف کردن دارو خیلی راحت تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید ! فشار خون بالا کاملا قابل پیشگیری است اما بر طبق آمار متاسفانه ۱۵ درصد از مرگ و میرها در ایالات متحده به دلیل فشار خون بالا اتفاق می افتد. اگرچه دارو می تواند سبب کاهش فشار خون گردد اما می تواند سبب برو عوارض جانبی نیز گردد. در این مطلب با روش هایی غیر دارویی برای پایین آوردن فشار خون آشنا می شویم.

شکلات تلخ میل کنید

شکلات تلخ سبب می شود رگهای خونی حالت ارتجاعی بیشتری پیدا کنند. طبق تحقیقات ۱۸ درصد از بیمارانی که هر روزه شکلات تلخ مصرف می کردند شاهد کاهش و پایین آمدن فشار خون خود بودند.

کمتر کار کنید

چنانچه بیش از اندازه کار کنید به میزان ۱۵ درصد افزایش فشار خون خواهید داشت علاوه بر آن کار بیشتر به صورت غیر مستقیم به دلیل کم کردن زمان برای فعالیت های مفید مثل ورزش, سبب افزایش فشار خون می گردد.

سویا

جایگزین کردن برخی مواد غذایی می تواند سبب کمک به پایین آوردن فشار خون شما گردد. سویا یکی از مواد غذایی مفید است که به شما کمک می کند فشار خون پایین تری داشته باشید.

نفس عمیق بکشید !

سعی کنید به مدت ۵ دقیقه در صبح و شب نفس عمیف بکشید . نفس عمیق به شما کمک می کند فشار خون پایین تری داشته باشید . انجام ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن نیز سبب کاهش اضظراب و فشار روحی شما می گردند و در نتیجه فشار خون شما نیز پایین خواهد آمد.

موسیقی گوش کنید !

موسیقی های ملایم و لایت و دل انگیزی که به شما فشار وارد نکند می تواند سبب کاهش در فشار خون شود . طبق تحقیقات کسانی که ۳۰ دقیقه در روز موزیک ملایم گوش می کردند و نفس عمیق می کشیدند فشار خون پایین تری را نسبت به سایر بیماران داشتند.

گردآوری : http://zibatan.ir