تناسب اندام و زیبایی

تبلیغات تبلیغات
عضلات باسن

سفت کردن عضلات باسن با چند دقیقه تمرین در روز (قسمت دو)

در این قسمت نیز همانند قسمت قبلی به معرفی چند حرکت ورزشی ساده جهت سفت کردن عضلات باسن خواهیم پرداخت.

 

۱ – دوچرخه و تاثیرات آن بر روی عضلات باسن

یکی دیگر از حرکات ورزشی که باعث سفت کردن عضلات باسن میشود حرکت دوچرخه است. این ورزش به دو صورت رکاب زدن بر روی دوچرخه متحرک و همچنین بر روی دوچرخه ثابت قابل انجام است. بدون شک این ورزش به شدت ورزشهای هوازی مانند ایروبیک به بدن شما فشار نخواهد آورد، اما بر روی فرم دهی به عضلات باسن کاملاً موثر میباشد. برای تاثیر بیشتر، میبایست در هنگام رکاب زدن پاهای خود را تا حد امکان به سمت پایین فشار دهید.

 

۲ – استفاده از حلقه هولاهوپ

حلقه های هولاهوپ مرسوم ورزشی وجود دارند که با قیمت ناچیزی قابل تهیه می باشند. با به دور کمر انداختن این میله های پلاستیکی و گرداندن به دور کمر خود، فشار آرامی را به عضلات باسن خود وارد خواهید کرد که به مرور زمان تاثیرات خودش را نمایان خواهد نمود. این ورزش علاوه بر باسن، بر روی عضلات شکم نیز موثر بوده و به آب کردن چربی های دور شکم کمک شایانی میرساند.

 

۳ – دویدن

بدون شک دیویدن بهترین روش برای خدمت به بدن شما میباشد. با دویدن عضلات بدن شما شروع به فعالیت کرده و این فعالیت مداوم، به فرم دهی هرچه بهتر عضلات بدن می انجامد. شما با دویدن، از طریق کف پا فشار را به ساق، ران و سپس به باسن خود منتقل خواهید کرد که این امر موجب سفت شدن باسن خواهد شد.

 

۴ – فشار از پهلو

در این روش شما میبایست به پهلو دراز بکشید. دست خود را خم کنید و به زیر سرتان قرار دهید.( توجه کنید که در این ورزش نباید بالشت در زیر سر شما قرار داشته باشد چرا که از انتقال متعادل فشار به بدن شما جلوگیری خواهد کرد)

حال پاهای خود را بر روی یکدیگر قرار دهید. دست دیگرتان را نیز بر روی پای خود بگذارید. سپس پای خود را بدون عقب و جلو کردن، نزدیک به ۲۰ درجه به سمت بالا برده و چند ثانیه در همان حالت مکث کنید. دوباره به حالت اولیه بازگردید. این تمرین را حداقل ۱۰ بار تکرار نمایید.

 

ترجمه توسط تیم ترجمه زیباتن

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت .شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم ترجمه زیباتن
  • بازديد: 521
  • نظرات: 0
  • تاریخ: ۹ دی ۱۳۹۴