زمان درست مصرف قرص آهن

زمان درست مصرف قرص آهن برای جذب بیشتر آن

قرص آهن از جمله مهمترین مکمل های تغذیه ای و رژیمی است. علاوه بر درمان کم خونی، این قرص گاهی برای افرادی که در رژیم های غذایی کاهش وزن هستند نیز توصیه می شود. اما آنچه اهمیت زیادی دارد زمان درست مصرف قرص آهن است.

دلیل اهمیت زمان مصرف درست قرص آهن این است که میزان جذب آهن موجود در این قرص برای بدن در هر شرایطی متفاوت است. به گونه ای که عدم رعایت زمان درست مصرف قرص آهن می تواند تا ۳۰ درصد جذب این قرص را در بدن کم کند.

زمان درست مصرف قرص آهن

بهترین زمان درست مصرف قرص آهن :

بهتزین زمان مصرف درست قرص آهن زمانی است که معده ی فرد خالی باشد. بنابراین اول صبح و بصورت ناشتا بیشترین میزان جذب آهن از این قرص صورت خواهد گرفت. اما مشکلی که برای برخی افراد در مصرف ناشتای این قرص پیش می آید نفخ و بیقراری معده در طول روز می باشد. بنابراین یک مورد دیگر از زمان درست مصرف قرص آهن ، ساعات انتهایی شب و قبل از خواب است . البته در صورتیکه شام خود را زودتر خورده باشید.

همچنین بهتر است قرص آهن با مکمل کلسیم یا موادغذایی حاوی کلسیم مصرف نشود. مثلا مصرف قرص آهن با یک لیوان شیر اصلا کار درستی نیست. بهتر است قرص آهن را با یک لیوان آب مصرف نمایید.

البته در نظر داشته باشید قبل از اهمیت زمان درست مصرف قرص آهن ، تجویز این پزشک توسط پزشکتان اهمیت بیشتری دارد. چرا که مصرف خودسرانه این قرص میتواند باعث مشکلات بعدی شود. همچنین توصیه میشود این قرص بصورت طولانی مصرف نشود. معمولا بهترین طول دوره برای مصرف مداوم آن ۶ ماه است. از جمله عوارض قرص آهن می توان به آسیب رسیدن به کبد و معده اشاره کرد .

همچنین بهتر است بجای مصرف این مکمل ها از منابع غنی آن که در طبیعت موجود است استفاده نمایید. مثل کاهو، گوشت، سبوس گندم و سبوس برنج.

رژیم لاغری

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , , , , , , ,
  • نویسنده: زیباتن
  • بازديد: 44,610
  • نظرات: 0