رژیم های لاغری رایج

انواع رژیم های لاغری رایج موثر و کارآمد

انواع رژیم های لاغری رایج موثر و کارآمد

در این مطلب با رژیم های لاغری رایج آشنا می شویم . روزانه دسته بزرگی از انسان ها در سرتاسر جهان برای رژیم های لاغری به موسسات تغذیه مراجعه و یا از راه هایی دیگر به دنبال رژیمی مناسب برای کاهش وزن و لاغری هستند . تحقیقات ثابت کرده که بسیاری از رژیم های لاغری تنها پس از چند هفته پایان یافتن دوره رژیم , اثر خود را از دست می دهند و مجدد وزن افزایش می یابد. در این مطلب نگاهی می اندازیم به رژیم های پرطرفدار لاغری در سرتاسر جهان :

رژیم اتکینز :

در این رژیم فرد با مصرف غذاهای پروتئینی نظیر مرغ و ماهی و غذاهای پرچرب مانند کره و خامه در مجموع کالری روزانه کمتری را دریافت می کند. کاهش مقدار کالری دریافتی روزانه و کاهش وزن در این رژیم را می توان از مزایا و اطلاعات کم در مورد تاثیرات طولانی این رژیم بر بدن را می توان از معایب این رژیم دانست.

رژیم کم چرب :

همه ی چربی ها کالری زیادی دارند به همین علت در رژیم غذایی کم چرب میزان کالری دریافتی به شدت کم می شود در این رژیم مصرف غذاهایی نظیر کره و مایونز و چیپس و شکلات محدود می شود . مزیت این رژیم آن است که کالری دریافتی کم و در نتیجه وزن کاهی می یابد اما ممکن است در این رژیم غذاهای قندی بیشتری مصرف گردد و باعث آسیب به دندان ها گردد.

رژیم سم زدایی :

در این رژیم اعتقاد بر آن است که بدن به طور مرتب با مواد سمی مانند آفت کش ها , مواد افزدودنی و . . . رو به رو می شود از این رو این مواد باید از بدن دفع گردند. طول مدت این رژیم متفاوت است و مواد غذایی این رژیم شامل میوه و سبزیجات و برنج و چای و مقدار زیادی آب می شود. در این رژیم وزن به سرعت کاهش می یابد اما امکان بروز نفخ وجود دارد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 13,781
  • نظرات: 0