خوراک قارچ با برنج

طرز تهیه خوراک قارچ با برنج رژیمی ضد فشار خون

طرز تهیه خوراک قارچ با برنج رژیمی ضد فشار خون

خوراک قارچ با برنج غذایی خوشمزه است که هم خاصیت ضد فشار خون دارد و هم ضد سکته است. هزاران سال است که قارچ به عنوان یک ماده خوراکی مفید مورد توجه انسان هاست و علاوه بر مصارف خوراکی مصارف پزشکی نیز دارد. قارچ ها سرشار از پتاسیم هستند و بدین ترتیب سبب می گردند فشار خون کاهش یافته و خطر سکته مغزی نیز کمتر گردد قارچ دارای ماده ای به نام سلنیوم است که یکی از نیازهای بدن به خصوص در مردان محسوب می شود. طبق تحقیقات مصرف سلنیوم خطر بروز سرطان پروستات در مردان را تا ۶۵ درصد کاهش می دهد. برخی افراد قارچ را جایگزین گوشت می کنند که پزشکان توصیه می کنند به هیچ وجه افراد از قارچ به عنوان جایگزین گوشت استفاده نکنند چراکه قارچ نمی تواند پروتئین های لازم بدن را تامین کند و از این رو نیز نمی تواند جایگزین مناسبی برای گوشت باشد.

مواد لازم برای تهیه خوراک قارچ با برنج

۲ پیمانه برنج

۱۵۰ گرم قارچ

یک عدد پیاز

نمک به مقدار کافی

یک قاشق غذاخوری ادویه کافی

یک عدد سینه مرغ آب پز شده

۱۵۰ گرم کره

۲ قاشق غذاخوری زعفران آب کرده

طرز تهیه :

ابتدا پیازها را به صورت خلال خرد کرده و در کره تفت دهید سپس ادویه کاری و نمک را نیز اضافه کنید. زمانی که پیازها طلایی و نرم شد قارچ های خرد شده را به پیازها اضافه کنید. اکنون مخلوط را روی شعله کم قرار داده و صبر کنید تا قارچ ها پخته و نرم شوند. سینه مرغ آب پز را به صورت خلال به مواد اضافه کنید. وقتی تمامی مواد باهم مخلوط شد زعفران را اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت بردارید. حال خوراک آماده شده را لابه لاب برنج آبکش شده بریزید و روی حرارت قرار دهید تا برنج دم بکشد و بپزد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 2,466
  • نظرات: 0