ماست جوش

طرز تهیه ماست جوش برای رفع التهابات گوارشی

طرز تهیه ماست جوش برای رفع التهابات گوارشی

ماست جوش ویژه رفع التهابات گوارشی تهیه می شود. این غذا به دلیل استفاده از گروه های اصلی غذایی بسیار برای سالمندان و کودکان مفید خواهد بود. یکی از مواد مغذی به کار رفته در این غذا گردو است که به دلیل داشتن اسید چرب امگا ۳ و کلسترول مفید برای سلامتی بسیار مفید خواهد بود. این غذا به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای افرادی که پوکی استخوان دارند و یا کودکانی که در سن رشد هستند نیز توصیه می شود.

مواد لازم برای تهیه ماست جوش

یک لیوان ماست کم چرب یا کشک پاستوریزه

یک عدد تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

یک سوم پیمانه گردوی نیمه پودر شده

۲ قاشق غذاخوری سبزی معطر

زردچوبه و نمک به مقدار لازم

یک چهارم قاشق غذاخوری زیره سبز

یک عدد پیاز

یک سوم پیمانه آب

طرز تهیه :

ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و داخل روغن زیتون تفت دهید تا طلایی شود. پس از آن زردچوبه و زیره را اضافه کنید. حال ماست یا کشک را خوب هم بزنید تا یکنواخت و یکدست شود سپس آن را کمی با آب رقیق کنید. در ظرفی دیگر تخم مرغ را بشکنید و خوب هم بزنید و نمک را به آن اضافه کنید سپس به مخلوط ماست اضافه کنید. حال تمامی این مواد را به پیازهای سرخ شده بیفزایید و حرارت را کم کنید و مرتب هم بزنید تا قوام بگیرد و غلیظ گردد. سبزی معطر را به صورت تازه و یا خشک می توان برای این غذا استفاده کرد. اکنون سبزی و گردوی خرد شده را به غذا اضافه کنید و خوب هم بزنید. قبل از آنکه محتویات ظرف به جوش آیند آن را از روی حرارت و اجاق بردارید. اکنون می توانید غذا را صرف کنید. این غذا را می توان با نان و یا بدون نان مصرف کرد.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,913
  • نظرات: 0