نان عسلی

طرز تهیه نان عسلی ویژه و مقوی دانش آموزان

طرز تهیه نان عسلی ویژه و مقوی دانش آموزان

نان عسلی یکی از غذاهای محبوب بین کودکان است. اگر شما هم کودکی بهانه گیر و بد غذا دارید بهتر است اینبار نان عسلی را امتحان کنید. برخی از کودکان به بهانه های مختلف از خوردن صبحانه طفره می روند. با جایگزین کردن غذاهای خوشمزه و مقوی می توان کودکان را وادار به خوردن صبحانه کرد. یکی از نکات مهم که این صبحانه خوشمزه را مقوی می کند کامل بودن آن است. همراهی نان و عسل و شیر و تخم مرغ و گردو به خوبی می تواند صبحانه ای منحصر به فرد و کاملا مقوی را برای کودک شما مهیا کند. نان های سبوس دار نظیر نان سنگک غنی از انواع ویتامین های گروه B است . محققان ثابت کرده اند دانش آموزانی که صبحانه مصرف نمی کنند دچار افت یادگیری و تمرکز در مدرسه می شوند.

مواد لازم برای تهیه نان عسلی :

چند برش ۳ در ۳ سانتی متر نان

۳ قاشق غذاخوری عسل

یک لیوان شیر

۲ قاشق غذاخوری گردو نیمه پودر

۲ عدد تخم مرغ

نصف قاشق غذاخوری آرد

یک قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی

طرز تهیه :

در ابتدا شیر و عسل را باهم مخلوط کنید و خوب به هم بزنید تا عسل در شیر حل گردد. اکنون آرد و سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم. بهتر است شیر سرد باشد تا آرد گلوله نگردد. بعد از آنکه این مواد را به خوبی هم زدید گردو را به آنها اضافه کنید. در یک ماهیتابه نچسب روغن را ریخته و صبر می کنیم تا گرم شود و سپس برش های نان سنگک را داخل آن میچینیم حال مخلوط به دست آمده را روی آنها می ریزیم و صبر می کنیم تا قوام بگیرد. بعد از آنکه یک سمت نان تغییر رنگ داد نان ها را به سمت دیگر بر می گردانیم.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 1,779
  • نظرات: 0