پاستا با میگوی رژیمی

طرز تهیه پاستا با میگوی رژیمی برای ریزش مو

طرز تهیه پاستا با میگوی رژیمی برای ریزش مو

پاستا با میگوی رژیمی غذایی سرشار از سلنیوم و ویتامین ب ۱۲ است که باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن می گردد. بنابراین این غذا برای کسانی که دچار ریزش مو هستند و نیز برای جلوگیری از ریزش موها یک غذای بسیار ایده آل است. علاوه بر پیشگیری از ریزش مو, این غذا می تواند به سلامت بدن نیز بسیار کمک کند چراکه دارای خواص و مواد معدنی بسیار مفیدی نظیر کلسیم, فسفر, منیزیم , آهن و انواع ویتامین هاست.

مواد لازم :

۵۰۰ گرم میگو

۷۰۰ گرم ماکارانی رشته

نصف پیمانه نخود فرنگی پخته شده

یک قاشق غذاخوری رب گوجه

۳ قاشق غذاخوری سبزیجات معطر خرد شده

۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون

نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین به مقدار لازم

یک قاشق غذاخوری آب لیموترش یا آبغوره

یک سوم پیمانه آب جوش

طرز تهیه پاستا با میگو رژیمی :

۲ قاشق روغن زیتون در یک ماهیتابه بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس میگوها را کم کم در آن سرخ کنید تا تغییر رنگ بدهند. ماکارانی را در آب جوش بپزید تا نرم شود و پس از ۷ تا ۸ دقیقه آن را آبکش کنید. حال باقیمانده روغن زیتون را در یک ظرف روی حرارت ملایم بگذارید و رب گوجه نمک و فلفل نخود فرنگی زردچوبه و دارچین را به آن اضافه کنید یک دقیقه بهم بزنید و پس از آن آبغوره یا آبلیمو را به همراه سبزیجات معطر به آن اضافه کنید. مقداری صبر کنید تا مواد غلظت مناسبی پیدا کنند و پس از آن ظرف را از روی شعله بردارید. اکنون این سس را به همراه میگوها لابه لای ماکارانی بریزید. این غذا نیازی به دم کشیدن ندارد ولی چنانچه تمایل دارید می توانید ده دقیقه صبر کنید تا غذا دم بکشد. اکنون می توانید غذا را نوش جان کنید.

گردآوری : http://zibatan.ir

این مطلب اختصاصی زیباتن بوده و استفاده از آن در سایر منابع، صرفا با لینک هدایت شونده به این صفحه امکان پذیر می باشد برچسب ها: , , , , ,
  • نویسنده: تیم زیباتن
  • بازديد: 2,983
  • نظرات: 0